۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۱۹۶
یادداشت؛

رمز استحکام و صلابت نظام اسلامی

تغییر لحن دشمنان نظام اسلامی و بازگشت آنها به گزاره‌های تهدید نظامی علیه مردم ایران، فقط یکی از پس‌لرزه‌های حضور معجزه‌گون مردم ایران در مراسم بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز

به گزارش خبرگزاری رسا، تغییر لحن دشمنان نظام اسلامی و بازگشت آنها به گزاره‌های تهدید نظامی علیه مردم ایران، نظیر آنچه در اظهارات مک مستر، مشاور امنیت ملی امریکا در اجلاس مونیخ مطرح و طی آن مدعی شد که «به نظر ما اکنون زمان اقدام علیه ایران فرا رسیده است» فقط یکی از پس‌لرزه‌های حضور معجزه‌گون مردم ایران در مراسم بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که خود به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

این حضور که به لحاظ کمی و کیفی و بر اساس برآوردهای میدانی بسیار باشکوه‌تر و پرشورتر از راهپیمایی‌های سال‌های قبل بود، در شرایطی به وقوع پیوسته بود که دشمنان نظام اسلامی و معاندین داخلی مبتنی بر برآوردهای غلط خود از محیط داخلی ایران و با تلاش برای تبدیل نارضایتی‌های اجتماعی به شورش خیابانی به زعم خود می‌خواستند، با اتکا بر آن زمینه فروپاشی نظام اسلامی را فراهم کنند و به همین دلیل هم بود که بسیار گسترده‌تر حتی از فتنه 88 به میدان آمده و با حمایت از اغتشاشگران و سازماندهی و تقویت آنها در ابعاد مختلف ماهیت خود را هر چه بیشتر برای مردم ایران آشکار کردند و این در حالی بوده و هست که با تشدید تحریم‌های اقتصادی و حتی تهدید نظامی شکست اراده مردم ایران را هدف گرفته‌اند.

اما این حضور در عین تثبیت و تحکیم بنیان‌های انقلاب مسئولیت سنگین‌تری را بر دوش مدیران کشور می‌گذارد که تحقق آن نیازمند عزم و اراده‌ای متفاوت از گذشته است، به ویژه آنکه به رغم دستاوردهای ارزشمند انقلاب در عرصه‌های دفاعی، هسته‌ای، تحکیم اقتدار منطقه‌ای ایران و پیشرفت‌های مختلف علمی، پزشکی و... در برخی از عرصه‌ها نظیر تحقق عدالت، مبارزه با مفاسد، عملی‌سازی اقتصاد مقاومتی فاصله معناداری با آرمان‌های انقلاب و اهداف نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی بر آن تأکید شده است، دارد.

مقام معظم رهبری تحقق این امر را منوط به توجه به دو نکته مهم از سوی مسئولان و مدیران کشور دانسته‌اند که البته مکمل یکدیگرند. نکته اول که مستلزم تأمل در کارنامه گذشته انقلاب با نگاهی آسیب‌شناسانه و فراتر از تعلقات حزبی و جناحی و در عرصه‌هایی است که عملکرد گذشته انقلاب را دچار «ارتجاع» نموده است. ایشان در بیان مصادیق این ارتجاع به شاخصه‌هایی نظیر «حرکت به سمت اشرافیگری»، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشر‌های ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» اشاره کرده‌اند که علاوه بر آن می‌توان به مصادیق دیگری نظیر رشد فساد اداری و اقتصادی، ویژه‌خواری مسئولان و سیاه‌نمایی کارنامه گذشته انقلاب با انگیزه پیروزی در رقابت‌های سیاسی اشاره کرد.

مقام معظم رهبری مبتنی بر این هشدار «اشرافیگری و امتیازطلبی مسئولان»، «بی‌مبالاتی به بیت‌المال» و «بی‌توجهی به طبقه مستضعف» را حرکاتی ضدانقلابی دانستند و در عین حال با تأکید بر دستاوردهای مثبت انقلابی، پیامد عملکرد اینگونه را عقب ماندن از تحقق شعار عدالت در نظام اسلامی دانسته و یادآور می‌شوند که در زمینه عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خداوند متعال و از مردم عذرخواهی کنیم. اما نکته دوم جبران آسیب‌های گذشته و تکمیل پیشرفت‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب در پیام تاریخی خود به مردم ایران پس از راهپیمایی 22 بهمن ماه لازمه این امر را تحقق عملی سه‌اصل؛ استقامت کامل، روحیه انقلابی و عمل جهادی دانسته و یادآور می‌شوند که آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. وجود زیرساخت‌های غنی، منابع و نیروی انسانی، ظرفیت‌های بالقوه‌ای را در کشور ایجاد کرده است که با اتکا به آن می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد. همان‌گونه که در عرصه‌هایی که آن سه شاخصه محور عمل مدیران و مسئولان کشور بود، نظام اسلامی به دستاوردهای ارزشمندی رسیده است که از آن جمله می‌توان به پیروزی بر دشمن بعثی در دفاع مقدس، پیروزی در جنگ‌های نیابتی سلطه‌گران و عوامل منطقه‌ای آنها، تحکیم اقتدار دفاعی کشور و پیشرفت‌های علمی، صنعتی و هسته‌ای اشاره کرد.

در نقطه مقابل آن بی‌توجهی به این شاخصه‌ها و تمرکز بر حاشیه‌سازی‌ها و تضعیف فرصت‌های انقلاب نظیر طرح مواضعی در راهپیمایی 22 بهمن که شیرینی آن حضور پرشکوه را به کام مردم تلخ کرد، به طور قطع تحقق آرمان‌ها را دشوارتر، دشمنان را دلگرم‌تر و هزینه‌های انقلاب را افزون‌تر خواهد ساخت./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات