۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۷۲۷۹
امام جمعه موقت بیرجند:

نقد کردن معصوم معنا ندارد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: انسانی که معرفت به عصمت ندارد و معصوم را نقد کند نشانه ناآگاهی وی است، خدا و پیامبران را نقد کردن معنا ندارد و معصوم قابل نقد نیست.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امشب در مراسم یادبود رحلت حجت الاسلام مهاجریان مقدم، امام جمعه فقید طبس اظهار داشت: حجت الاسلام مهاجریان مقدم حدود سه دهه امامت جمعه شهرستان طبس را برعهده داشت و وی خدمات زیادی به انقلاب و نظام اسلامی ارائه داد و همواره در خط ولایت فقیه بود.

وی با بیان اینکه افراط، تفریط، اعتدال و انقلابی چهار واژه هستند که باید پیوسته مورد بازبینی قرار بگیرد، گفت: افراط و تفریط نشانه جهالت است و باید دقت کنیم تا دیگران نیز توسط ما به مسیر افراط و تفریط نروند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اعتدال و انقلابی دو واژه مثبت هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند من انقلابی هستم، از این رو باید به انقلابی بودن و انقلابی ماندن افتخار کنیم.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دو واژه حق و باطل در ارزش ها و ضدارزش ها موثر است، حق یعنی آنچه که ثبات و حقیقت دارد و باطل نیز یعنی آنچه که پوچ است و ثباتی ندارد.

وی با بیان اینکه حق محوری از زیربناترین آموزه های قرآنی است، ادامه داد: اینکه کسی بگوید معصوم قابل نقد است یا از روی جهالت می باشد و یا غافل است، معصوم به هیچ عنوان قابل نقد نیست.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: انسانی که معرفت به عصمت ندارد و معصوم را نقد کند نشانه ناآگاهی وی است، خدا و پیامبران را نقد کردن معنا ندارد و معصوم قابل نقد نیست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امام زمان(عج) می فرمایند فقهای عادل در زمان غیبت حجت من در زمین هستند، اظهار کرد: باید حقیقت محور باشیم و هر حرف و سخنی که در برابر توحید، نبوت، امامت و ولی فقیه قرار بگیرد باطل است.

وی افزود: افراط به معنای جلو زدن و باطل به معنای عقب ماندن است و امروز در اکثر مواقع افراطیون اندک و تفریطیون فراوان هستند، اعتدال نیز به معنای پذیرش عدل است و نباید اعتدال با تفریط اشتباه گرفته شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: برخی ها ناآگاهانه می گویند با استکبار سازش کنید و مردم سوریه، فلسطین، عراق و یمن به ما چه ربطی دارد اما امروز اگر رهبری آگاه وجود نداشت داعشی ها در کشور بودند، مگر می شود جزیره ای زندگی کنیم؟/880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات