۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۸۳۲۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

تجارت طلبه، معنویت و تربیت دینی مردم است

حجت الاسلام ارجمند گفت: باید منزلت طلبگی را توفیقی بزرگ دانست، دیگران اگر به تجارت مادی می پردازند تجارت طلبه و روحانی معنویت و تربیت دینی مردم و هدایت آنها به سمت تعالی و خداوند متعال است.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امشب در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع طلاب این مدرسه علمیه، اظهار داشت: بهترین مسیر، مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی است.

وی با بیان اینکه طلبه ساقی معنوی و دینی مردم است، ابراز داشت: باید این مقام و منزلت را توفیقی بزرگ دانست و آن را قدر دانست، دیگران اگر به تجارت مادی می پردازند تجارت طلبه و روحانی معنویت و تربیت دینی مردم و هدایت آنها به سمت تعالی و خداوند متعال است.

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر حفظ شأن و منزلت طلبگی خاطرنشان کرد: اگر این فرصت و غنیمت را قدر نشناسیم توفیق حضور در کسوت روحانیت و طلبگی را از دست خواهیم داد و اگر شأنیت طلبگی را حفظ نکنیم خود به خود از این مسیر معنوی و نورانی دور خواهیم شد.

وی با اشاره به روایت نورانی «یغبطهم یوم القیامة الانبیاء و الشهداء بمنازلهم من الله علی منابر من نور، قیل من هم یا رسول الله؟ قال (ص): هم الذین یحبون عباد الله الی الله و یحبون الله الی عباده»، گفت: طلبه محبت و مهر خدایی را سقایی می کند و به مردم محبت الهی را ارزانی می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه افزود: طلبگی یک گوهر دارد و اگر این گوهر طلبگی نباشد طلبه هیچ کاری نمی تواند بکند، دار الحکومه طلبه قلب مردم است و اگر بر قلوب مردم حاکم نباشد کاری نمی تواند انجام دهد، این نعمت طلبگی بسیار ارزشمند است که ارزانی ما شده است و باید قدر منزلت آن را دانست./854/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات