۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۶۹۰
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

مدرسه سازی در دین اسلام کمتر از مسجدسازی نیست

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مدرسه سازی در دین اسلام کمتر از مسجدسازی نیست چرا که اگر شرایط آموزش مناسب کودکان و نوجوانان در مدارس مهیا شود، دانش آموزان می توانند در فضایی آرام و مناسب آموزش را فرا بگیرند و نگاه عمیق تری به مساجد داشته باشند.
فاروقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خداوند در قرآن به موضوع تعاون و همکاری انسان ها با یکدیگر تاکید بسیاری کرده است.

وی گفت: همچنین در قرآن توصیه شده که باید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید و امروز وظیفه هر انسانی است که در امورات خیر پیش قدم شوند و گام های موثری بردارند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه در جامعه باید از امکانات هماهنگ بهره مند باشیم، افزود: احداث مدارس و ساختن جایگاهی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان از نظر اسلام اقدام بسیار ارزشمندی است.

مولوی فاروقی تصریح کرد: روایات متعددی از قرآن، مسلمانان را به آموختن علم و دانش تشویق می کند و خداوند متعال در قرآن می فرماید اگر می خواهید بر دشمنان پیروز شوید باید یک قدرت برتری داشته باشید و آن علم است.

وی ادامه داد: مدرسه سازی در دین اسلام کمتر از مسجدسازی نیست چرا که اگر شرایط آموزش مناسب کودکان و نوجوانان در مدارس مهیا شود، دانش آموزان می توانند در فضایی آرام و مناسب آموزش را فرا بگیرند و نگاه عمیق تری به مساجد داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند خاطرنشان کرد: تجهیز و ساخت مدارس جزء امورات خیری است که در اسلام جایگاه بالایی دارد چرا که مدرسه در پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان تاثیر بسیاری دارد.

مولوی فاروقی با بیان اینکه آموختن علم و دانش سبب پیشرفت جامعه می شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش بستر و زیربنای توسعه کشور است و همه برای پشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کمک به علم آموزی، کمک به ساخت مدارس است، افزود: دشمنان اسلام درصدد هستند تا اجازه ندهند مسلمانان پیشرفت کنند و می خواهند علم و دانش مسلمانان را متوقف کنند.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند گفت: با کمک مسؤولان و خیران در سال های اخیر گام های خوبی در زمینه مدرسه سازی، نوسازی و مرمت مدارس برداشته شده است./880/پ204/ب1

ارسال نظرات