۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۶۰۸۶۹
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا مطرح کرد؛

آموزش‌های اخلاقی امام سجاد با وجود محدودیت‌ها

استاد حوزه علمیه گفت: امام سجاد(ع) با تمام محدودیت‌ها، مدرسه‌ای داشتند که در آن تمام ظرایف اخلاقی و بایدها و نبایدهای اخلاقی را آموزش می‌دادند.
حجت الاسلام فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد حوزه علمیه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که صبح امروز در مسجد جامع ازگل برگزار شد، در تفسیر دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه که درباره مرزداران است، گفت: جامعیت و دید بلند امامت در این دعا نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) با تمام محدودیت‌هایی که داشتند، مدرسه‌ای داشتند که در آن تمام ظرایف اخلاقی و بایدها و نبایدهای اخلاقی را آموزش می‌دادند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: ما باید از امامت درس بگیریم. اسلام این نیست که به تنهایی کاری را انجام دهیم و با دیگران ارتباطی نداشته باشیم، عبادت و بندگی خداوند مصادیق زیادی دارد. امام سجاد(ع) بعد از بیان چگونگی رفتار با والدین و تمام اطرافیان، حتی به مرزداران نیز دقت کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: عاقل کسی است که به ظرایف توجه کند زیرا کلیات را همه می‌بینند. امام سجاد(ع) در این دعای شریف از خداوند متعال درخواست می‌کند، مرزداران را توفیق دهد تا در کار خود پیروز شوند و بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان هرچه را بخواهد شدنی است به طور مثال انسان خواهان بقا و جاودانگی است اما نمی‌داند که این امر در این جهان ممکن نیست بلکه با انجام اعمال خیر در دنیا، در عالم دیگر شدنی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان داشت: از خداوند عاقبت بخیری بخواهیم. همان طور که ما مهمان خوب و عزیز را همیشه در بهترین جای خانه می‌نشانیم خداوند نیز بنده عزیز و مورد و توجه خود را در بهترین منزلگاه ها قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید روی مباحث دینی که در تلویزیون مطرح می‌شود، بررسی وجود داشته باشد همان طور که در مباحثی مانند فوتبال ساعت ها نقد و بررسی وجود دارد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات