۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۶۳۲۳۶
آیت الله طه محمدی:

همسران طلاب در ثواب تبلیغ دین شریک هستند

آیت الله طه محمدی گفت: اگر زنی به شوهرش که مبلغ دین است کمک کند در اجر معنوی و ثواب کار او که تبلیغ دین الهی است شریک خواهد شد، امام خمینی(ره) می فرماید ثواب تربیت فرزندان صالح از بالاترین پست در حکومت اسلامی بالا تر است.
همایش خانواده در همدان همایش خانواده در همدان همایش خانواده در همدان همایش خانواده در همدان همایش خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان بعد از ظهر امروز در همایش خانواده حوزه علمیه همدان بیان داشت: برنامه اردو های این چنینی که مرکز خدمات حوزه علمیه همدان برای خانواده های طلاب برنامه ریزی می کند یک فعالیت ارزنده است که سبب نشاط در خانواده خواهد شد.

وی تصریح کرد: شؤون روحانیت سبب شده تا خانواده های طلاب و رحانیان از خیلی از تفریحات سالم و از حضور در خیلی از مکان ها محروم بمانند و خدمت به خانواده های طلاب و برگزاری اردوهای خانوادگی یکی از برنامه خوب و ارزنده به شمار می رود.

آیت الله طه محمدی گفت: خیلی از افراد فکر می کنند که موفقیت بستگی به افراد و تلاش آنها دارد اما من معتقدم تا زمانی که خانواده و همسر یک فرد پشتیبان او نباشد آن فرد به موفقیت نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: اگر زنی به شوهرش که مبلغ دین است هر گونه کمک کند در اجر معنوی و ثواب کار او که تبلیغ دین الهی است شریک خواهد شد، امام خمینی(ره) می فرماید ثواب تربیت فرزندان صالح از بالاترین پست در حکومت اسلامی بالا تر است.

امام جمعه همدان گفت: تمام خوبان عالم از علما تا شهدای راه حق همه تربیت شده مادران هستند و امکان ندارد مادری دارای فضیلت نباشد و فرزندش به مقامی برسد.

وی در ادامه با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان خاطرنشان کرد: در دیداری  که خانوادگی با رهبر معظم انقلاب داشتم ایشان به خانواده بنده فرمود کسانی که در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و همسر ایشان نیز در کنار آن فرد زندگی می کند در ثواب کار آنها شریک هستند.

آیت الله طه محمدی گفت: علامه طباطبایی بعد از فوت همسرشان خیلی ناراحت شده بود و می گفت المیزان را من به تنهایی ننوشتم بلکه حمایت های همسرم سبب شد تا من این کتاب را به رشته تالیف در بیاورم.

وی در پایان گفت: خواهران شما باید به همسرانتان در امر تبلیغ و تحصیل کمک کنید و این را یقین بدانید که همکاری شما دارای اجر والایی نزد پرودگار تعالی است./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات