۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۶۳۲۵۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

درس خارج فقه در تبریز راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که عزم و اراده جدی برای احیای نقش و جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز وجود دارد، گفت: قرار است سال آینده درس خارج فقه بار دیگر در شهر تبریز راه اندازی شود.
احمد مطهری اصل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست مشترک شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با مدیر حوزه های علمیه که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه جامع ثامن الحجج برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند بودجه‌های استانی و ملی است.

وی با بیان این‌که افتتاح این مرکز بزرگ علوم دینی بسیاری از نیازهای منطقه شمال غرب کشور را برطرف خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این حوزه علمیه به عنوان یک طرح ملی در تبریز اجرا می شود که برای تکمیل فازهای مختلف نیازمند بودجه ملی است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که حوزه علمیه جامع ثامن الحجج(ع) ظرفیت پذیرش شش هزار نفر طلبه را دارد، تصریح کرد: این پروژه بزرگ ملی در چهار فاز طراحی شده، که با افتتاح فاز نخست آن، امکان تحصیل هزار طلبه استان فراهم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که اعتبارات تخصیص یافته از مرکز و منابع مالی موجود، کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد، گفت: سال گذشته حدود یک چهارم مبالغ مربوط به تعهد استانی جذب شد که این امر منجر به بروز مشکلاتی از قبیل کاهش برنامه‌ها بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی مشاوره ویژه مدیران مدارس، اساتید، طلاب و روحانیان نخبه استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت مهارت‌افزایی طلاب و روحانیان برای حضور قدرتمند در عرصه های تبلیغی مورد توجه است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که قرار است؛ سال آینده درس خارج فقه بار دیگر در شهر تبریز راه اندازی شود، تصریح کرد: عزم و اراده جدی برای احیای نقش و جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز وجود دارد که با حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان تسریع در انجام برنامه ها و پروژه‌های عمراتی مورد توجه است.

بنابر این گزارش؛ حجج اسلام والمسلمین آل هاشم، پورمحمدی، حاجی‌زاده، نعمت‌زاده، محمدزاده، انتظاری، محمدی دیگر اعضای شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی جداگانه به طرح مسائل و مشکلات موجود در مدارس علمیه استان پرداختند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات