۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۳۲۴
امام جمعه همدان:

سخت ترین مریضی ها، مریضی روحی است

آیت الله طه محمدی گفت: مشکلات روحی به اندازه ای سخت می باشد که حضرت علی(ع) آن را بدتر از فقر و مریضی جسمی شمرده و توجه به آن را مهم دانسته است.
بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی بازدید آیت الله طه محمدی از بیمارستان بو علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در بازدید از بیمارستان بوعلی همدان با تشکر از زحمات پرسنل و پزشکان این بیمارستان گفت: در کره زمین میلیاردها بیمارستان برای سلامت جسم انسان ساخته شده است و به آن می پردازد اما متاسفانه بیمارستانی برای درمان روح انسان تا به حال ساخته نشده است.

وی ادامه: مشکلات روحی به اندازه ای سخت می باشد که حضرت علی (ع) آن را بدتر از فقر و مریضی جسمی شمرده و توجه به آن را مهم دانسته است.

امام جمعه همدان گفت: قلب در اصطلاح قرآنی به معنای روح و جان انسان است چرا که اگر روح مریض شود فاجعه ای دردناک به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: داعش و امثال آن اولین کاری که با نیروهای خودشان انجام می دهند آن است که با رفتار و گفتار، روح نیروهای خود را مریض می کنند سپس آن ها را تشویق به انجام جنایت می کنند.

آیت الله طه محمدی حسد را یکی از مهم ترین بیماری های روح انسان دانست و گفت: حسد ورزی و ایجاد این حس در انسان یکی از راه های نفوذ شیطان به آدمی است تا جایی که برای امیال پوچ دنیایی، برادر برادر خود را می کشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به زحمات کادر درمانی اشاره کرد و افزود: اهمیت کار شما به اندازه ای است که اگر بتوانید تنها یک نفر را به زندگی برگردانید ثوابش همانند آن است که کل جمعیت زمین را زنده کرده اید.

وی بیان کرد: همه افرادی که در راستای زنده کردن یک انسان به هر اندازه کم یا زیاد سهم دارند، از ثواب احیا میلیاردها انسان بهره مند خواهند بود.

وی با تشکر از خیرین حوزه سلامت گفت: متاسفانه خیلی از افراد سرمایه خودشان را از کشور بیرون برده اند و در کشورهای بیگانه آن را خرج می کنند اما این عزیزانی که در کشور خودمان سرمایه گذاری می کنند انصافا قابل تقدیر و تشکر است و باید از آن ها حمایت شود./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات