۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۴۱۹۱
رییس سازمان بسیج اساتید:

بسیج اساتید به دنبال تحقق اهداف نظام است

زارعی در خصوص وظیفه اساتید نسبت به دانشگاه ها گفت: امروز دانشجویان فارغ التحصیل مهارت لازم را ندارند زیرا آمایش درست از آموزش نداریم، اگر دانشجویان اول انقلاب از موضع سیستم اداری دانشگاه را دور زدند وظیفه ما است که امروز دانشگاه غیرمولد را دور بزنیم.
مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور ظهر امروز ۲۰اردیبهشت ماه در اولین اجلاس علمی، آموزشی و تشکیلاتی رؤسای مراکز استانی بسیج اساتید و مسؤولان کانون های بسیج استادان کشور که در دانشگاه آزاد واحد مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه استادان ما آگاه هستند که انبیا و رسولان الهی قبل از هرچیز یک مهارتی داشتند و به کاری در حرفه ای خاص مشغول بودند که از این رو با جامعه خود ارتباط برقرار می کردند، اظهار داشت: امام راحل می فرمایند«بزرگترین مبدا از منظر خداوند متعال کار است»، این مسیر در سنت اسلامی ‌ما هم رواج داشته است.

وی ادامه داد: انقلاب ما محصول مبارزات طبقاتی یا چریکی نبود بلکه انسان انقلابی فطرتا خود را پیدا کرد و با این دید که انقلابی شدن یک شغل نیست بلکه یک تحول درونی است وارد میدان مبارزه شد، ما بعد از نظام انقلاب اسلامی در این سنت براساس حکومت های شبه مدرن به سوی یک دیوان سالاری و دانشگاهی شدن رفتیم.

رییس سازمان بسیج اساتید تاکید کرد: زمان یک انقلاب ادراکی در دانشگاه و جامعه رسیده است، در دانشگاه سه اتهام وارد کار شده است که نظام از بالا تولید علم می کند و دانش حکومتی شده است و در واقع دانشگاه های ما یک نوع واحد اداری می باشند، مگر شهید باقری نظام دیوانی را دور نزد و دانشجویان دهه اول انقلاب نظام علمی و دیوانی را دور نزدند و از همین راه انقلاب را پیش بردند پس زمان آن رسیده است که استادان ما نظام اداری علم را دور بزند و جایی که دانشگاه غیرمولد است آن را دور بزنیم.

زارعی یادآور شد: اتهام حکومتی بودن به دانشگاه زده می شود در حالی که حکومت؛ علم دانش آفرین می خواهد، این در حالی است که نظام اداری دست مدیر دانشگاه را بسته است، غریب به ۱۰میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم و ۴میلیون هم مشغول به تحصیل هستند، این در حالی است که دانشجویان فارغ التحصیل هم مهارت لازم را ندارند زیرا آمایش درست از آموزش نداریم، اگر دانشجویان اول انقلاب از موضع سیستم اداری؛ دانشگاه را دور زدند ما هم‌ باید امروز دانشگاه غیرمولد را دور بزنیم.

وی افزود: از حیث مبانی نظری بسیج اساتید یک تشکل حاکمیتی در امتداد نظام جمهوری اسلامی است، ما با این شجره طیبه میثاق بستیم که جناحی و سیاسی نباشیم و به همه جناح ها با عنوان اساتید هم سو نگاه کنیم، ما به کسانی که میل به ایران دارند و‌ هدف پیشرفت را مدنظر قرار دادند توجه خواهیم کرد، یک استاد باید شان‌ کارسازی داشته باشد و اگر این ‌امر محقق نشود یعنی ما از میل کارسازی دور شدیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور ابراز داشت: از منظر تخصص می خواهیم‌ هر کانون یک مزیت داشته باشد، از حیث سیاسی عبور از خط کشی ها را خواهیم‌ داشت و این سخن رهبری است که می فرمایند «بسیج اعم از جناح ها است»، همچنین به علوم انسانی توجه داریم و امروز خوشبختانه علوم انسانی جا افتاده است و علوم انسانی مدرن را کنار زده ایم.

زارعی بیان کرد: ما می خواهیم به دولت کمک کنیم و از این رو به رییس جمهور هم نامه ارسال کرده ایم و خواستار شدیم نظام ما به رسمیت شناخته شود.

وی در پایان گفت: ما از دولت می خواهیم در مقالات و دروس اساتید مستحیل نشوند، به گفته امام راحل «باید کاری کنیم که بماند نه کاری کنیم که بمانیم»، این وظیفه بسیج اساتید است، فراموش نشود ما برای تشکیل اندیشکده های راهبردی از هیچ رییس دانشگاه بودجه نخواهیم گرفت./۸۱۶/پ202/ب1

ارسال نظرات