۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۶۴۱۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آینده کشور را نباید به وعده های دروغین چند کشور غربی گره زد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ تضمیمی برای بدعهدی هر یک از این کشورهای اروپایی وجود ندارد، گفت: پس نباید آینده کشور را به وعده های دروغین چند کشور غربی گره زد.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، آن را نمونه عملی بدعهدی دولتمردان این کشور در برابر تعهدات بین المللی دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که آمریکایی ها هیچ گاه مورد اعتماد نبوده و نیستند، افزود: مذاکره با کشوری که چنین کارنامه تاریکی دارد بزرگترین اشتباه است که دیگر نباید تکرار شود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که مسائل هسته ای و دیگر موضوعات طرح شده از سوی آمریکا را بهانه ای برای فشار و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کارنامه آمریکایی ها در برابر ملت بزرگ ایران کاملاً تاریک و سیاه است، تصریح کرد: این دولت متخاصم از همان نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود با ملت ایران علنی کرده است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که ایران اسلامی هیچ گاه اهل جنگ و خونریزی نبوده و نیست، افزود: اما آمریکایی ها هر جا که وارد می شوند شعله جنگ و کشتار را روشن می کنند که نمونه آن را امروز در منطقه خاورمیانه به وضوح می بینیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها نمی توانند با همدستی رژیم غاصب صهیونیستی، افکار و اذهان جهان را جنایت هایی که در جهان و منطقه مرتکب شدند منحرف کنند، خاطرنشان کرد: مسأله برجام برای ما از همان ابتدا کاملاً مشخص بود و بسیار طبیعی بود که آمریکایی ها به تعهدات خودشان نیز پایبند نخواهند بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری مربوط نمی شود و این جزء خط قرمزهای نظام است، تصریح کرد: مذاکره مجدد در خصوص چنین مسائل حیاتی کشور اوج ساده لوحی است.

حجت الاسلام مشاخی با بیان این که حضور و عدم حضور آمریکایی ها در برجام فرقی برای کشورمان نداشت چون آمریکایی ها از همان ابتدای امضاء این توافق نامه بدعهدی های خود را آغاز کرده بودند، بیان داشت: خروج آمریکا از برجام کاملاً تبلیغاتی بود چون آمریکایی ها از مدت ها قبل از این توافق چندجانبه در عمل خارج شده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران، این بدعهدی آمریکا را تجربه تاریخی دیگری برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی ذاتاً دروغگو و فریبکار هستند و توافق با آنها در هر مسأله ای یک اشتباهی استراتژیک است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند به اروپایی نیز نمی توان اعتماد کرد، افزود: مسؤولان نباید به وعده های این سه کشور اروپایی نیز اعتماد کنند چون این ها همپیمانان همان آمریکای فریبکار هستند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که هیچ تضمیمی برای بدعهدی هر یک از این کشورهای اروپایی نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پس نباید آینده کشور را به وعده های دروغین چند کشور غربی گره زد.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که مسیر کشورمان مشخص است و مسؤولان به جای نگاه به بیرون از توان و ظرفیت های داخلی به منظور پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنند، بیان داشت: دلخوش کردن به وعده های اروپایی ها نمی تواند موجب پیشرفت کشور شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی مسیر کشور را مشخص کردند، افزود: در چنین شرایطی که دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب است باید همه توان و ظرفیت داخلی را به منظور مقابله با توطئه دشمنان بکار گیریم.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که اگر ظرفیت و تولید داخلی تقویت شود هیچ نیازی به کشورهای غربی نداریم، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان نباید توانمندی و ظرفیت متخصصان ایرانی را سبک بشمارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با تکیه بر توان همین متخصصان جوان بومی به فناوری صلح آمیز هسته ای دست پیدا کردیم، افزود: تحریم های آمریکای جنایت کار چیز تازه ای نیست و ملت ایران واهمه ای از آن ندارند چون این مردم غیور و همیشه در صحنه چهار دهه است که از سوی این جنایت کاران بین المللی تحریم شده اند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات