۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۴۷۰۰
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

برگزاری خیمه های معرفت در امامزادگان همزمان با ماه رمضان

حجت الاسلام شرفخانی استفاده از ظرفیت رمضان برای جذب خانواده ها را ضروری دانست و بر برگزاری جلسات مناجات خوانی تأکید کرد.
حجت الاسلام شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در همایش مبلغان ماه رمضان که از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف در مجتمع فرهنگی امام زاه سید علی(ع) برگزار شد، با بیان این که بحث تفسیر از مهم ترین مباحث در ماه رمضان است، اظهار کرد: حضور استاد قرائتی در درس خارج رهبر معظم انقلاب نشان داد بحث تفسیر از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می رود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و فضای مجازی از خداوند فاصله گرفته ایم که با استفاده از ظرفیت ماه رمضان که ماه وصل، مناجات و ارتباط با خداوند است باید توجه ویژه ای به برگزاری جلسات مناجات خوانی در امام زاده ها داشت.

وی ادامه داد: البته برگزاری جشن های رمضانی در امام زاده ها کار بسیار نیکویی است که به واسطه حضور خانواده ها در این جشن ها جذب های مناسبی صورت گرفته است اما باید مناجات خوانی ها سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد و حتی اگر شده با تعدادی اندک این جلسات برگزار شوند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری خیمه های معرفت در امام زادگان گفت: خیمه های معرفت باید جدی گرفته شوند و در این خیمه ها به مسائل خانواده، ازدواج و فرزندآوری بیشتر توجه شود البته نباید نسبت به جذب خانوده های خاکستری در این خیمه ها غافل شد.

وی با اشاره به شبهات مطرح شده در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی تلاش می شود که مردم را نسبت به مناسبت های دینی بی توجه کنند که امروزه نیز برای بحث روزه خواری علنی کمپین هایی را برگزار کرده اند که مبلغان باید در سخنرانی های خود به صورت کوتاه پاسخ های این گونه شبهات را مطرح کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروزه خارج شدن آمریکا از برجام مسأله روز است  که باید از این فرصت برای روشن کردن ماهیت دشمنان استفاده کرد و باید مراقب بود در این سخنان به سمت اختلافات درونی نرویم زیرا در این  صورت مردم نسبت به آینده نظام بدبین خواهند شد./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات