۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۶۸۲
مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر:

ولایت بهترین انتخاب از سوی خداوند است

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر با بیان این‌که مردم دنیا همه حاکمیت‌ها را امتحان کرده و عدم کارایی آن را درک کرده‌اند، گفت: ولایت بهترین انتخاب از سوی خداوند است.
حجت الاسلام جمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد جمالی مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشگر پنج نصر شب گذشته در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله) با اشاره به آیه 55 سوره مائده گفت: ولی، فرمانروا صاحب‌اختیار و حاکم انسان‌ها در همه حال خداوند متعال است.

وی افزود: رسول نیز فرستاده الهی است افزون بر آن‌کسانی که ایمان آورده اقامه نماز کرده و در حالت رکوع به‌صورت ویژه زکات می‌دهند فرستاده خداوند هستند. سائلی وارد مسجد شد و هنوز پیامبر (ص) نیامده بود اصحاب در مسجد حضور داشتند و در حال عبادت بودند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر اظهار کرد: سائل از تک‌تک افراد درخواست کمک کرد ولی کسی به او چیزی نداد. حضرت علی (ع) در حال نماز و در رکوع بود اشاره کرد و انگشتر خود را به سائل داد پیامبر (ص) برای نماز آماده می‌شد که جبرئیل نازل شد.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به آیه نازل‌شده بر پیامبر (ص) یادآور شد: جبرئیل به پیامبر (ص) تأکید کرد این آیه را قبل از اقامه نماز برای مردم بخواند و سپس نماز گزارد. حضرت رسول (ص) پرسید آیه درشان چه کسی است و جبرئیل نام مبارک حضرت علی (ع) را بر زبان جاری ساخت.

وی خاطرنشان کرد: در تفسیر آیه ولایت آمده که در دین انحصار و انتخاب است انتخاب گاهی از سوی ما دچار اشتباه می‌شود اما انتخاب از جانب خداوند دیگر اشتباه ندارد. انحصار انتخاب با ویژگی‌های داده‌شده مختص ائمه (ع) است امام اول حضرت علی (ع) و امام آخر حضرت صاحب‌الزمان (عج) است.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر با اشاره به دیدار یکی از اصحاب با امام حسن عسکری (ع) گفت: احمد بن اسحاق نماینده ویژه و مورد اعتماد امام عسکری (ع) در قم بود. سؤالاتی را که نمی‌توانست پاسخ بگوید جمع‌آوری کرده و سالی یک‌بار به زیارت سامرا رفته و از امام می‌پرسید.

حجت‌الاسلام جمالی افزود: او یک‌بار در سامرا فرزند چهارساله‌ای را دید که در کنار امام بود پدر می‌نوشت و پسر نگاه می‌کرد از امام عسکری (ع) پرسید چرا نمی‌توانیم امام انتخاب کنیم؟ حضرت اشاره به کودک کرد و گفت از امام بعدی خود سؤال کنید.

وی اظهار کرد: احمد ابن اسحاق زانو زد و از کودک سؤال کرد حضرت مهدی (عج) پاسخ داد پیشوای جور یا عقل می‌خواهید؟ تا بحال رفیق انتخاب کرده و انسان بدی درآمده است. پاسخ داد آری حضرت فرمود به همین دلیل شما نمی‌توانید امام برحق انتخاب کنید چون وسیله درک آن را ندارید.

مسؤول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر پنج نصر یادآور شد: یکی از ویژگی‌های امام حق عصمت است عصمت یک مسأله باطنی است مردم ظاهر افراد را می‌بینند و بر باطن آنان واقف نیستند. فقط خداوند از درون انسان‌ها خبر دارد خداوند اوصیا را انتخاب آن‌گونه که انبیا را مبعوث می‌کند.

حجت‌الاسلام جمالی همچنین خاطرنشان کرد: حضرت حجت (عج) به احمد ابن اسحاق فرمود حتی پدرم امام عسکری حق انتخاب ولی خدا پس از خود را ندارد تعداد و نام ائمه (ع) مشخص است. در صدر ولایت حضرت علی (ع) است در غدیر خم کسی اعتراض کرد پیامبر فرمود هیچ سخنی از سوی من نبوده و هر کار و قولم از جانب خداوند است.

وی با اشاره به این‌که وجود ولایت مایه افتخار شیعیان است گفت: دنیا یک روزی باید به این حقیقت گردن نهد مردم دنیا همه حاکمیت‌ها را امتحان کرده‌اند. حاکمیت کفر دیگر کارایی ندارد تا می‌توانید اسلامی عمل کنید و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشید./934/پ203/ب1

ارسال نظرات