۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۷۱۳
نماینده خبرگان رهبری:

امام حسن الگویی تمام عیار برای زندگی سعادتمند هستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: فضائل و مناقب امام دوم شیعیان الگویی تمام عیار برای زندگی سعادتمند است.
پوستر | میلاد امام حسن(ع) مبارک  باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه اخلاق طلاب مدارس علمیه مراغه با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) علاقه بسیاری به امام حسن(ع) داشته است.

وی با بیان این‌که منابع شیعه و اهل سنت همواره بر علاقه وافر رسول اکرم(ص) نسبت به امام مجتبی(ع) صحه گذاشته است، خاطرنشان کرد: در روایات متعددی آمده که رسول گرامی اسلام فرمودند؛ هر کس مرا دوست دارد؛ حسن را گرامی بدارد؛ که این فرمایش نشان از جایگاه عظیم و مهم حضرت دارد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که فضائل و مناقب امام دوم شیعیان الگویی تمام عیار برای زندگی سعادتمند است، تصریح کرد: آن حضرت در طول عمر بابرکت خود دو بار تمام اموالش را در راه خدا بخشید و در روایات آمده 25 بار با پای پیاده زائر بیت الله الحرام شد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام به کریم اهل بیت نیز شهرت یافته است، گفت: آن امام همام حتی نسبت به حقوق حیوانات نیز اهتمام ویژه داشت؛ چنانکه در روایات آمده غذای خود را با سگی که اطراف ایشان بود؛ تقسیم کرد. احسان و انفاق آن حضرت بقدری بود که دشمنان نیز بدان معترف بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که اخلاق نیکوی حضرت مایه جذب دوست و دشمن نسبت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بود، ابرز کرد: اگر شیوه و سبک زندگی آن امام همام به معنای واقعی کلمه در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع) به همان اندازه که شجاع و در مقابل دشمنان خلق علوی داشت؛ در برابر دوستان و شیعیان کریمانه برخورد می‌کرد، حتی در روایات آمده که سخت ترین دشمنان او نیز هنگام خاکسپاری حضرت بسیار گریه می کردند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات