۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۶۷۷۰۹
امام جمعه بجنورد:

ائمه اطهار ستارگان هدایت بشر از ظلمات به نور هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همان‌گونه که ستارگان برای روشنایی و راه‌یابی خلق شده‌اند، امامان ما هم ستارگان منوری برای هدایت بشر از ظلمات به نور و یافتن راه صحیح هستند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود، در تفسیر آیه «خَلَقَ السَّماواتِ بِغَیرِ عَمَدٍ تَرَوْنَها وَ أَلْقی فِی الْأَرْضِ رَواسِی أَنْ تَمیدَ بِکُمْ»، اظهار کرد: از این آیه دو مسئله را می‌توان برداشت کرد؛ اینکه آسمان بدون ستون خلق‌شده است و یا این‌که اگر آسمان ستون دارد، آن ستون‌ها دیده نمی‌شود.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: ای انسان به بالای سرت نگاه کن و ببین که ما آسمان‌ها را بدون ستونی که دیده شود آفریدیم؛ یعنی خداوند آسمان‌های هفت‌گانه را بدون ستونی که دیده شود آفریده است و آن‌یکی از قدرت‌های بیکران خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خداوند آسمان زیبا و چراغانی شده را خلق کرد، بدون آنکه ستونی داشته باشد و آن را بالای سر ما نگه‌داشته است.

وی ادامه داد: قرآن کریم در جای دیگر می‌فرماید: «إِنَّا زَینَّا السَّمَاءَ الدُّنْیا بِزِینَةٍ الْکوَاکبِ»؛ یعنی آسمان و سقف بالای سر ما به‌وسیله ستارگان زینت یافته است به‌طوری‌که انسان با نگاه کردن به آن‌ها لذت می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: ممکن است ستاره‌ای بزرگ یا کوچک، پرنور و یا کم‌نور باشد؛ اما جای‌جای این آسمان و سقف گنبدی شکل بالای سر ما به‌وسیله ستارگان نورانی و زیباسازی شده است.

وی گفت: خداوند در آیه 97 سوره انعام می‌فرماید: «وَ هُوَ الَّذِی جَعَلَ لَکمُ النُّجُومَ لِتَهْتَدُوا بِها فِی ظُلُماتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ قَدْ فَصَّلْنَا الْآیاتِ لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ»؛ یعنی هر جای عالم که قدم بگذاریم، در آسمان ستارگان نورانی وجود دارند که مایه هدایت انسان‌ها هستند تا در تاریکی و ظلمات، راه را گم نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هرچند امروزه انسان از ماهواره و وسایل جدید برای یافتن مسیرها استفاده می‌کند اما در زمان قدیم مردم در خشکی و دریاها به‌وسیله ستارگان راه‌ها را می‌یافتند و خود را به مقصد می‌رساندند.

وی افزود: همان‌گونه که ستارگان برای روشنایی شب و پیدا کردن راه قرار داده شده‌اند، در زمین هم ائمه و امامان ستارگانی هستند که ظلمات را روشن کرده و سبب می‌شوند مردم راه خود را در میان تاریکی‌ها پیدا کنند./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات