۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۰۶۲
آیت الله سلیمانی:

قلب محل نگهداری قرآن کریم و تجلی خداوند است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که قرآن کریم سبب نورانیت، جلا و صفای قلب و دل انسان می شود، گفت: دل محل نگهداری قرآن کریم و تجلی خداوند است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به ضرورت عمل به قرآن کریم گفت: اگر بخواهیم مورد گله و شکوه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم قرار نگیریم باید قرآن را در بهترین نقطه زندگی خود قرار داده و بدان عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان حدیثی از امیرمؤمنان(ع) مبنی بر این که «قرآن را در بهترین محل منزل خود قرار دهید» اظهار داشت: ما باید در ابتدا احترام این کتاب آسانی را به خوبی حفظ کنیم، یعنی آن را در پشت سر و یا زیر کتب دیگر نگذاریم و سپس افزون بر قرائت آن، محتوایش را نیز سرلوحه عمل خود قرار دهیم.

وی افزود: از محضر امیرمؤمنان(ع) پس از بیان حدیث مذکور سؤال شد که بهترین جای منازل کجا است؟ ایشان فرمودند «بهترین محل برای قرآن کریم دل هاست»؛ بر این اساس ما باید با قرائت و تدبر در آیات قرآن کریم، قلب خود را مأوای آن قرار دهیم.

آیت الله سلیمانی با بیان این که قرآن کریم سبب نورانیت، جلا و صفای قلب و دل انسان می شود، ابراز کرد: دل محل نگهداری قرآن کریم و تجلی خداوند است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: قرآن کریم باید در زندگی ما از بالاترین جایگاه و منزلت برخوردار باشد و به گونه ای با آن برخورد کنیم که مورد رضایت خداوند و پیامبر اکرم(ص) است.

وی تأکید کرد: ماه رمضان زمینه خوبی را برای عمل به قرآن کریم فراهم می کند؛ امیدواریم خداوند توفیق درک واقعی ماه مبارک رمضان و فیوضاتش را به ما در سایه عمل به قرآن کریم عنایت کند./841/پ203/ب1

ارسال نظرات