۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۸۲۰۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

محبت اهل بیت راهی برای درک محبت خداوند است

کارشناس دینی با بیان این که محبت اهل بیت(ع) راهی برای درک محبت خداوند است، گفت: برای اینکه مشکلات ما حل شوند باید خوب عبادت کنیم و ارتباط خود را با خداوند حفظ کنیم تا رحمت خداوند شامل حالت ما شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد در رابطه با رحمانیت و رحیمیت خداوند، گفت: اگر مهربانی خداوند را درک کنیم یک مرتبه عالی معنوی را به دست آورده ایم و اگر به آن ایمان بیاوریم خود یک مرتبه عالی معنوی دیگر است.

وی افزود: کسی که به مهربانی خداوند ایمان بیاورد از لحاظ روحی بسیار تعادل پیدا کرده و به آرامش و نشاط لازم می رسد. اگر کسی به رحمت پروردگار ایمان بیاورد و بتواند از آن لذت ببرد می تواند از همه فواید دنیا بگذرد و کم کم دلسوز مردم شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: امامان معصوم به علت اینکه از رحمت پروردگار بهره می بردند خود یک معدن رحمت شدند. در مواقعی که حادثه ای برای ما پیش می آید نزد خداوند پناه می بریم تا آرامش بیابیم درست مانند پناه بردن کودک به مادرش هنگامی که احساس  ناتوانی می کند.

وی افزود: برای اینکه مهربانی خداوند را درک کنیم و لذت ببریم تفکر لازم است. کسی که اهل تفکر است تمام نعمت ها را مظهر مهربانی خداوند می بیند و شاکر است.

کارشناس دینی بیان داشت: اهل بیت(ع) یکی دیگر از مهربانی های خداوند هستند که به واسطه آن ها رحمت الهی گسترش یافته است. امام صادق(ع) می فرمایند فضل خدا، رسول خدا(ص) و رحمتش ولایت ائمه(ع) است. رسول خدا(ص) می فرمایند خانه اهل بیت محل رفت و آمد ملائکه و خانه رحمت است.

وی افزود: مراسم یاد اهل بیت یکی از بهترین مکان ها برای حس مهربانی خداوند است. امام حسین(ع) مظهر مهربانی هستند زیرا منتظر سیر و سلوک ما نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: خداوند مهربانی را صد قسمت کرد و یک قسمت را به خلق داد که از آن مهر مادری، عشق بین زن و شوهر، محبت پدر و فرزندی ایجاد شد و نود و نه  قسمت دیگر را به اهل بیت(ع) داد که مهربانترین مادران هم توان درک این مهربانی را ندارند.

وی افزود: ما اگر محبت اهل بیت عصمت و طهارت را درک کنیم اولا از خطاهای یکدیگر چشم پوشی می کنیم ثانیا خطاهای ما کم می شود. امام رضا(ع) می فرمایند هر شخصی که از یکی از محبین ما سندی را پیدا کند و آن را نگه دارد که علیه او بعدا استفاده کند از ولایت ما خارج شده و من به خودم لعن کردن او را هر روز واجب می کنم.

کارشناس دینی ابراز داشت: برای اینکه مشکلات ما حل بشوند باید خوب عبادت کنیم و ارتباط خود را با خداوند حفظ کنیم تا رحمت خداوند شامل حالت ما شود. محبت اهل بیت(ع) راهی برای درک محبت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: اگر اهل بیت(ع) را ارج ننهیم خداوند ناراحت می شود و کسانی که به اهل بیت(ع) بی احترامی می کنند مورد غضب الهی قرار می گیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما یک درصد محبت مادر را نمی توانیم جبران کنیم پس محبت اهل بیت(ع) را هرگز نمی توانیم پاسخ گو باشیم زیرا اصولا از درک محبت ایشان عاجز هستیم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات