۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۸۲۶۱
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

تاسف آدمی در قیامت به کمبود حسناتش است

تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه تاسف آدمی در قیامت به کمبود حسناتش است، گفت: انفاق را مخفیانه انجام دهیم.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مجد تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) امروز در جلسه تفسیر قرآن مسجد باقرالعلوم(ع) گفت: انسان همیشه نیرومند و غنی نیست و همچنین مرگ، سراغ همگان می آید، بنابراین آدمی هر زمان که می تواند انفاق کند و از نیازمندان و ایتام دستگیری کند. کمک به نیازمندان و ضعفا حتی اکر مسلمان نباشد، توصیه موکد حضرت محمد(ص)، پیامبر گرامی اسلام است.

وی افزود: انسان‌ها در قیامت تاسف می‌خوردند که چرا بیشتر به فقرا کمک نکردند، ضمن اینکه هر انسانی در همین دنیا، اثر وضعی عمل حسنه و انفاق خود را می بیند و هنگام گرفتاری، دیگران به او کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید انسان به نتیجه کار خیرش نمی‌رسد مگر از آنچه دوست دارد، انفاق کند.

تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: متاسفانه ما معمولا آنچه که مندرس و کهنه است می‌بخشیم، درحالی که کار احسن، آن است که انسان آنچه را خیلی دوست دارد، به فقرا ببخشد. حضرت فاطمه زهرا(س) در شب عروسی خویش بهترین لباسشان را به فقیر بخشیدند.

وی افزود: انفاق باید در خفا و با حفظ احترام و آبروی مومنان باشد و مراقب باشیم که فرد نیازمند، خجالت نکشد و آبرویش ریخته نشود.

گفتنی است نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین هدایت پور، استاد و معاون تهذیب حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) در مسجد باقرالعوم(ع) به نشانی تهران، خیابان قزوین، پل امامزاده معصوم(ع)، اقامه می‌شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات