۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۱۴۵
سخنران حرم رضوی:

خدا محور واقعی با تغییر موقعیت عوض نمی شود

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به این که اگر افرادی با تغییر موقعیت های شغلی و اجتماعی عوض شوند در واقع نشانه ای از این موضوع است که دین در حاشیه زندگی او بوده است، گفت: وقتی که خدامحوری در وجود انسان نهادینه شود با تعییر موقعیت های شغلی و مالی انسان عوض نمی شود.
حجت الاسلام رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، سخنران حرم رضوی در سلسله نشست های «تأثیر خدا محوری در زندگی انسان» که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین این موضوع پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که خدا محوری به نوعی دینداری کامل است، تصریح کرد: در واقع به افرادی که نماز می خوانند و روزه می گیرند و خمس و زکات می پردازند متدین گفته می شود در حالی که این افراد فقط متدین است و نمی توان آنها را دیندار کامل تلقی کرد.

این نویسنده کتاب با بیان اینکه افرادی که تحت تأثیر تربیت خدایی و آموزه های قرآن و عترت هستند فراتر از عمل به این دستورات را انجام می دهند، بیان کرد: در واقع متدین بودن به معنای انسان کامل نیست.

تفاوت های دین حاشیه ای و دین در متن زندگی

وی با بیان اینکه وقتی دین در حاشیه قرار می گیرد افراد فقط به نماز خواندن و روزه گرفتن و پرداخت خمس و زکات بسنده می کنند، بیان داشت: برخی خدا را در حاشیه عبادت می کنند و دینداری آنها فقط به حرف زدن است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به این مطلب که افرادی که دین را در حاشیه زندگی خود دارند نه در متن، اگر منفعت ظاهری در این دینداری باشد، هستند و گرنه اگر دینداری به منافع آنان آسیب بزند، آن را رها می کنند، تصریح کرد: از طرفی تربیت الهی این است که زندگی انسان با دینداری عجین شود و لحظه به لحظه زندگی او خدایی و در عین حال دین در متن زندگی باشد.

نشانه های مومن

وی با بیان اینکه انسان مومن از خداوند فاصله نمی گیرد، خاطرنشان کرد: خدا محور بودن بدین معنا است که انسان همیشه و در هر لحظه مراقب جان و نفس خود باشد به گونه ای که همه اعمال او از خنده و گریه گرفته تا نگاه و رفتارش با فاکتور الله همراه باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این مطلب که اگر افرادی با تغییر موقعیت های شغلی و اجتماعی عوض شوند در واقع نشانه ای از این موضوع است که دین در حاشیه زندگی او بوده است، اظهار کرد: وقتی که خدامحوری در وجود انسان نهادینه شود با تعییر موقعیت های شغلی و مالی انسان عوض نمی شود.

حجت الاسلام رضایی تهرانی محاسبه و مراقبه را از مهمترین ابزار برای خدامحور شدن انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان در این مراتب قرار گیرد آرام آرام خدایی می شود و به مقام خلیفه الله می رسد و مراتب کمال را لحظه به لحظه به سمت خدا طی می کند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات