۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۷۰۹۶۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

همه بشریت مدیون امام صادق است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هیچ خاندانی به‌اندازه اهل‌بیت(ع) به بشریت خدمت نکرده است، گفت: همه ما مدیون امام صادق(ع) و خدمات ایشان هستیم.
آیت الله سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی استاد حوزه و نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مدرسه آیت‌الله خویی گفت: سرچشمه همه خیرات و برکات خانواده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: هر خیر و خوبی در آفرینش و مجامع انسانی نشات گرفته از این بیت رفیع است ازجمله خیرات بزرگ و عطیه‌های باعظمتی که خداوند به بشر عطا کرده وجود مقدس و نازنین امام صادق (ع) است همه از وجود این خانواده بابرکت بهره‌مند بوده‌اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب کافی شیخ کلینی اظهار کرد: یکی از یادگارهای امام صادق (ع) حوزه‌های علمیه علمای بزرگ و فقهای سترگ علوم و معارف اسلامی است که در حوزه‌های علمیه از سوی شاگردان این مدرسه در قالب قال صادق (ع) بازگو می‌شود.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) به پیروان خود فرمود مایه زینت ما باشید هرگاه یکی از پیروان ما در محفلی شناخته شد آنانی که انتصاب شمارا به ما می‌دهند بگویند خداوند رحمت کند جعفر را که چه شاگردان و پیرو خوبی تربیت‌کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بابیان به این‌که حوزه‌های علمیه همان شاگردان امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک باور راسخ و عمیق معتقدم در طول تاریخ پرفرازونشیب حوزه‌های علمیه از آغاز تا امروز مشی و منش آنان به‌گونه‌ای بوده است که همواره زینت امام صادق (ع) محسوب می‌شوند.

استاد حوزه در ادامه همچنین گفت: اگر امروز امام صادق (ع) به حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ نگاه کنند همان رخ می‌دهد که انتظار آن را داشتند با صدای بلند و با صراحت اعلام می‌کنم که حوزه‌های علمیه و علمای عزیز به‌گونه‌ای عمل کردند که امام صادق (ع) به وجود آنان افتخار می‌کند.

وی خطاب به طلاب افزود: طلاب عزیز قدر و موقعیت جایگاه و رسالت خود را بشناسید وظیفه شما بسیار سنگین است و از آن به‌خوبی پاسداری کنید امروز در حوزه علم و تفکر هیچ مرکز علمی در دنیا قابل‌مقایسه با مکتب امام صادق (ع) نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمام مراکز علمی دنیا اعم از ریاض جده مکه و الازهر را بگردید شخصیتی مانند مرحوم آیت‌الله خویی را پیدا نمی‌کنید این ویژگی مکتب امام صادق (ع) است که امثال خویی‌ها در آن رشد می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید به هوش و مراقب بوده و از تراث عظیم به‌خوبی صیانت کنیم حوزه علمیه باید قوی‌تر از دیروز باشد به همت علما و عالمان فرزانه حوزه علمیه دچار افت علمی نخواهد شد قوت و ضعف ما به‌حساب امام صادق (ع) گذاشته می‌شود./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات