۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۲۱۱۳

پیشنهاد احداث باغ کتاب و کتابخانه مرکزی در آبادان

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از پیشنهاد احداث باغ کتاب و کتابخانه مرکزی در آبادان و خرمشهر خبر داد.
منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، صبح امروز، در دیدار معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد با تقدیر از همکاری سازمان منطقه آزاد در احداث، بهسازی، شاداب سازی و مشارکت در برنامه های فرهنگی شهرستان های خرمشهر و آبادن اظهار داشت: آبادان و خرمشهر به واسطه سازمان منطقه آزاد اروند می توانند در کشور صاحب زیباترین کتابخانه با تجهیزات مدرن و بروز و شاهد اجرای برنامه های فرهنگی در گستره ملی باشند.

پیشنهاد ساخت باغ کتاب در خرمشهر و آبادان

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان داشت: تأمین اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریال برای شاداب سازی کتابخانه های عمومی در خرمشهر و آبادان و احداث کتابخانه عمومی جزیره مینو از اقدامات خوبی است  که به واسطه مسؤولیت اجتماعی  از سوی سازمان منظقه آزاد در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان پیرامون پیشنهاد احداث باغ کتاب و کتابخانه مرکزی در مرکز شهرستان آبادان و خرمشهر گفت: کتابخانه ای با قابیلت های متنوع در این سطح دو شهرستان که پیوستگی فرهنگی و فیزیکی دارد، می تواند بر فضای فرهنگی مردم و شادی آن ها مؤثر باشد و این مهم با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی و سازمان منطقه آزاد قابل دسترس است.

در این دیدار همچنین سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند شادی واقعی مردم از راه کتاب را یکی از بهترین شادی ها بیان کرد و گفت: تربیت نسل جدید با محوریت کتاب و دانش افزایی باید به مدیریت جامعه کمک کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با بیان اثر گذاری برنامه های فرهنگی  در محیط های اجتماعی تصریح کرد:  تئوری توسعه کتابخانه باید توسعه کتابخوانی را در برداشته باشد، عادت به مطالعه و نهادینه کردن این عادت در سنین مختلف می تواند در آینده و پس از گذراندن دوره های مختلف تحصیلی و در محیط کار و اجتماع می تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: قرائت بدون تدبیر در آن بی کیفیت است و برنامه های فرهنگی باید به تدبر و تولید اندیشه منجر شود. منطقه ازاد اروند برای هرگونه برنامه های فرهنگی با کیفیت آماده همکاری است و قطعا از ظرفیت فرهنگی و متخصص شاغل در کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

در پایان مقرر شد طرح های پیشنهادی در حوزه های فرهنگی، کتابخانه مرکزی آبادان و خرمشهر برای بررسی و اجرا در شهرستان های آبادان و خرمشهر در اختیار سازمان منطقه آزاد قرار گیرد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات