۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۷۲۸۲۱

آغاز ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی قبا در قم

آیین افتتاحیه عملیات عمرانی مسجد قبا با حضور علما و فضلای حوزه‌ علمیه و مسئولان استان قم در منطقه پردیسان برگزار شد.
مسجد قبا مسجد قبا

حجت‌الاسلام سيدرضا اصفهاني، امام جماعت مسجد قبا در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مراسم افتتاح مسجد قبای پردیسان اظهار داشت: افتتاحیه عملیات عمرانی مسجد قبا روز شنبه ششم مرداد ماه سال جاری ساعت 6 بعد از ظهر در محل ساخت مسجد واقع در جاده کهک، خیابان شهید نجات‌خواه پردیسان با حضور علما، شخصیت‌های استانی و عموم مردم برگزار شد.

امام جماعت مسجد قبا ادامه داد: آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان، آقایان امیر آبادی نماینده مجلس، مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، خامه‌یار مدیر ستاد اقامه نماز قم و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

وی افزود: بخش عمده شرکت‌کنندگان اهالی محل و نمازگزاران مسجد بودند که با توجه به حضور پرتعداد طلاب و فضلای حوزه علمیه و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ویژگی‌های خاصی به لحاظ اجتماعی برخوردار بود.

حجت الاسلام اصفهانیان آغاز مراسم با صحبت‌ها، تکریم و تجلیل آیت الله حسینی بوشهری از مسجدسازی همراه بود و در ادامه یکی از خیّرین مسجدساز که بخشی از هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده بود، انگیزه خود را برای تأمین بخشی از ساخت مسجد به منظور باقیات و صالحات والدین خود بیان کرد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی در پردیسان بیان کرد: مسجد یک پایگاه اجتماعی است و تنها مرکزی که مردم محل به طور سازمان‌یافته با هم مرتبط می‌شوند، مسجد است و بدیل آن در هیچ جامعه‌ای مشاهده نمی‌شود.

امام جماعت مسجد قبا یک مکان معنوی که به منظور انجام عبادت‌های مذهبی مردم، توصیه به اتحاد و قرار گرفتن در کنار یکدیگر شده و در دین اسلام برگزاری نماز به صورت جماعت مورد تأکید زیادی قرار گرفته است، به طوری که اولین نماز اقامه شده توسط پیامبر(ص)، به همراه حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) به صورت جماعت سه نفره برگزار شد.

وی با بیان این‌که پایگاه اجتماعی مسجد باعث نزول برکت، توسعه و رشد هر محلی می‌شود، تأکید کرد: متولیان مسجد بایستی نسبت به کارکردها و توانمندی‌های لازم پایبند باشند و صرف برگزاری نمازجماعت در مسجد را کافی ندانند، بلکه مسجد بایستی از کارکردهای اجتماعی نیز برخوردار بوده و نسبت به معیارهای رشد و توسعه فرهنگی، عمرانی و اجتماعی محله توجه داشته باشد.

حجت الاسلام اصفهانیان اضافه کرد: طبیعتا مسجد علاوه بر پایه‌های معنوی و مبانی مذهبی که در شهر ایجاد می‌کند، مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به استقبال مردمی از برگزاری چنین مراسمی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان، در استقبال مردم از چنین برنامه‌هایی اندکی ضعف وجود دارد، اما خوشبختانه به دلیل امید مردم، استقبال مناسبی از چنین برنامه‌هایی صورت می‌گیرد./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات