۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۲۹۹۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

رسالت امامان جمعه در تبیین توطئه‌های دشمن، آغاز اعزام زائران تمتع از فرودگاه بیرجند و استقرار قرارگاه لشکری ارتش در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی، رئیس شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه استان خراسان جنوبی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی و ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان سرایان، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه امامان جمعه روشنگری و تبیین آسیب‌ها و توطئه‌های دشمن برای مردم است.

وی بر آموزش دشمن‌ستیزی، دشمن‌شناسی و راه‌های نفوذ دشمن توسط امامان جمعه به مردم تأکید کرد و یادآور شد: نماز جمعه درس دشمن‌شناسی و دوست شناسی است. در ادامه مهم‌ترین عامل تحقق اهداف حکومت اسلامی را پیوند رهبری و مردم دانست.

حجت‌الاسلام نجمی پور، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی سرایان هم نماز جمعه را مظهر شکوه اسلام توصیف و تأکید کرد: سخنان امام جمعه باید بر معیار علم و دین باشد.

آغاز اعزام زائران تمتع از فرودگاه بیرجند

بیدختی، معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 344 زائر حج تمتع استان از 20 مردادماه جاری با پروازهای فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی با اشاره به رشد 47 درصدی زائران امسال نسبت به سال گذشته از در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای اعزام زائران و تأمین امنیت پروازها صحبت کرد و با اشاره به اعزام زائران تمتع امسال در قالب 17 کاروان و در 10 تیکاف پروازی گفت: پروازهای حجاج از 20 تا 23 مردادماه از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود ضمن این‌که در این ایام دو کاروان هم از طریق فرودگاه‌های مشهد و زاهدان اعزام خواهند شد.

پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعه است

حجت‌الاسلام شاهبیکی، امام جمعه خوسف در مراسم تجلیل از اعضا و فعالان موکب نانوایی خوسف در کاظمین درباره پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعه است که امنیت ما را تأمین می‌کند.

وی افزود: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین دشمن را ناامید می‌کند و نماد تشیع و یک عظمت برای شیعه است.

حجت‌الاسلام شاهبیکی اضافه کرد: موکب نانوایی خوسف در اربعین سال گذشته کاری بسیار عظیم انجام داد که جای قدردانی دارد و امیدواریم این حرکت بزرگ ادامه پیدا کند.

قرارگاه لشکری ارتش در خراسان جنوبی مستقر می‌شود

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز آموزشی 04 بیرجند، گفت: به‌زودی یک قرارگاه لشکری را در خراسان جنوبی مستقر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: هیاهوی سیاسی همواره وجود دارد اما مهم این است که ولایتمدار باشیم.

امیر حیدری با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌هایی است که در دفاع مقدس سهم عظیمی داشته است، افزود: پادگان 04 امام رضا (ع) از مراکز مهمی است که سربازان در آن آموزش می‌بینند./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات