۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۷۳۴۷۸
نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس:

نتیجه مذاکره با آمریکا تکرار شدن برجام است

حسنخانی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا حلال مشکلات نیست بلکه تکیه بر توان داخلی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ضامن عبور از بحران اقتصادی است، گفت: مذاکره با آمریکا تکرار اشتباهی دیگر مانند برجام است.
حسنخانی

محمدرضا امیر حسنخانی نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مذاکرات و گفت‌وگو فی نفسه بد نیست، گفت: آمریکا از این بلوف‌ها و وعده‌های پوچ زیاد می‌دهد که در هر موضوعی ایرانی‌ها بخواهند ما آمادگی مذاکره با آنها را داریم.

وی افزود: بنابراین با توجه به وعده‌های توخالی آمریکا این چنین نیست که در مذاکرات هر چیزی که طرف اعلام کرد ما بگوییم چشم و مذاکره را بپذیریم.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برخی افراد رفع مشکلات کشور را در گرو مذاکره با آمریکا جستجو می‌کنند، ابراز کرد: کسانی که مذاکره با آمریکا را یک موفقیت تلقی می‌کنند سخت در اشتباه هستند موفقیت آن است که ما به توان داخلی خودمان تکیه کرده و آن را تقویت کنیم نه اینکه همه مشکلات را به مذاکرات گره بزنیم.

حسنخانی ادامه داد: اما بعد از ماجرای برجام متاسفانه برخی دوباره همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد می‌گذارند و مانند همان دوران که رفع مشکلات و پیشرفت کشور را در برجام می‌دیدند امروز نیز در یک مذاکره جدید جستجو می‌کنند.

وی اضافه کرد: قبل از مذاکرات برجام قول‌هایی به مردم داده شده بود که اگر برجام اتفاق بیفتد اوضاع کشور بهتر می‌شود این مذاکره نیز مانند برجام سودی نخواهد داشت که مردم فردا بتوانند نتایج مطلوب آن را مشاهده کنند آن چیزی که می‌تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد تنها عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت‌های خوبی مانند نیروی انسانی کارآمد، منابع و ذخایر فراوان است، گفت: با برنامه ریزی دقیق می‌توان از این ظرفیت‌ها به نفع توسعه و پیشرفت کشور بهره برد اما متاسفانه برخی همه هم و غم خود را در مذاکره با آمریکا می‌بینند در حالی مذاکره با آمریکا برای رفع مشکلات کشور جواب نمی‌دهد.

حسنخانی با تاکید بر اینکه مسؤولان به دور از هر گونه ضعف در برابر گستاخی‌های آمریکا باید برخوردی قاطعانه و انقلابی داشته باشند، عنوان کرد: تا زمانی که ما ضعف داشته باشیم نمی‌توانیم به سوی مذاکره گام برداریم بنابراین قبل از هر مذاکره‌ای مسؤولان باید ابتدا بحران داخلی را کنترل کنند تا کشور از داخل قدرتمند شود همچنین اتحاد و انسجام داخلی را تقویت کنند بعد در شرایط بسیار خوب اگر لازم شد مذاکره کنند نه اینکه با شرایط کنونی که دشمن تصور می‌کند ما در شرایط بدی هستیم به مذاکره با آمریکا اقدام کنیم چنین مذاکره‌ای غیر از ضرر و زیان ثمر دیگری برای کشور نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مسؤولان باید مردم را توجیه کنند و آنان را در جریان امور قرار دهند و با اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته‌های داخلی کشور را از بحران بوجود آمده نجات دهند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات