۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۷۵۴۰۹
امام جمعه كارون:

دعای عرفه ذخیره معنوی جهان تشیع است

حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به اینکه دعا یکی از عبادت های اصلی خداوند و به واقع سخن معصوم با باری تعالی است، گفت: دعای عرفه از ذخیره های معنوی جهان تشیع و مورد توجه ائمه و علمای شیعه و حتی غیر شیعیان است.
منتخب عکس های خبرگزاری رسا از مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان

قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی دعای عرفه را در مصلای شهرستان و با نوای حجت الاسلام شحیطاط خواهیم داشت و امیدواریم که مردم از برکات چنین دعایی بهره مند شوند.

امام جمعه کارون با بیان اینکه برنامه های مرتبط با دهه ولایت از فردا و پس از نماز عید قربان آغاز می شوند، عنوان داشت: دعا در مذهب تشیع از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و در برخی روایات خواندن دعا بر قرائت قرآن مقدم تر شده است؛ چرا که دعا مغز عبادت ها محسوب می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون یادآور شد: دعا یکی از عبادت های اصلی خداوند و سخن معصوم با باری تعالی است که اوج مسائل عرفانی، اخلاقی و ایمانی و معنوی را در خود جای می دهد.

حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به اینکه دعای عرفه، دعای امام حسین(ع) در عرفات است، افزود: از آنجا که در روز عرفه بر مسلمانان واجب است از ظهر تا مغرب در عرفات باشند و به واقع بزرگترین اجتماع مسلمانان است؛ بنابراین امام حسین(ع) از فرصت به وجود آمده بهره برده و دعای عرفه را قرائت کرد.

وی با بیان اینکه دعای عرفه از ذخیره های معنوی جهان تشیع است، تصریح کرد: این دعا از سوی حسین بن علی(ع) قرائت شده و مورد توجه ائمه و علمای شیعه و حتی غیر شیعیان است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات