۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۶۴۵
امام جمعه بابل:

تبعیت از ولایت لازمه استمرار فرهنگ غدیر است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که تبعیت از ولایت امروز لازمه استمرار فرهنگ غدیر است، گفت: امروز نظام اسلامی در سایه ولایت مداری این ملت به کشوری الگو در جهان تبدیل شده است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در این شهرستان برگزار شد با بیان این که مشکل مهم جامعه بشری در طول تاریخ، ریشه در ولایت غیرالهی دارد، گفت: متأسفانه در ادوار مختلف تاریخ افراد غیر الهی مدیریت جامعه را بر عهده گرفتند.

وی با بیان این که در حقیقت ولایت و اداره جامعه بشری امری الهی است و خداوند برای هدایت و امر جامعه بشری فرستادگانی را مشخص کرد، افزود: اگر این ولایت را کسانی دیگر در دست گرفتند، انحراف و مشکلات در مسیر جامعه ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود ادامه داد: غدیر موضوع شخصی در انتصاب امیرمومنان(ع) نبود بلکه امری از جانب خداوند متعال است تا مسیر نورانی هدایت امتداد پیدا کند.

امام جمعه بابل همچنین با بیان این که عید غدیر عیدالله الاکبر است و سرآمد همه اعیاد محسوب می شود، خاطرنشان کرد: عید غدیر هویت شیعه است و باید شیعیان از حفاظت از این عید سنگ تمام بگذارند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با تأکید براین که امروز ما سه وظیفه در برابر موضوع غدیر بر عهده داریم، تصریح کرد: ابلاغ، دفاع از غدیر و تثبیت مسأله غدیر و تبدیل آن به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی را نسبت به این عید بزرگ داریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با بیان این که اگر غدیر نباشد بعثت پیامبران ابتر است، بیان داشت: دفاع از غدیر یک وظیفه مهم است و در مقابل شبهه افکنی های دشمنان باید خود را قوی تر کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جشن های ایام غدیر باید همانند نوروز با ایجاد فضاهای شاد همره باشد، تصریح کرد: جشن های غدیر در فضای بسته انجام نشود و در محیط عمومی برپا شود.

امام جمعه بابل با تأکید براین که باید بسترهای لازم برای شرکت عموم مردم در جشن ها و برنامه های دهه امامت و ولایت فراهم شود، گفت: این جشن را به بیرون بکشانید تا همه افراد در این جشن ها و فضای جامعه شرکت کنند تا جامعه با عطر ولایت امیرالمومنان مملو شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این ک سنت اطعام در روز غید غدیر باید احیا شود تا کام مردم با ولایت امیرالمومنان(ع) شیرین شود، افزود: سفارش زیادی بر هدیه، دید و بازدید و صله ارحام در این روز شده است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که هیأت های مذهبی نیز باید در این ایام به ویژه روز عید غدیر سرور و عید اسلامی را با شکوه برپا کنند، گفت: خطبه خوانی غدیر و هدیه دادن کتاب در منزلت امام علی(ع) به یکدیگر در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بابل بر ضرورت بهره گیری از فضای تبلیغی به منظور معرفی شخصیت و سیره عملی امیرالمؤمنین(ع) در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ و فرهنگ ناب علوی در جامعه بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که یک جامعه نیازمند به ولایت و حکومت است، افزود: هر جامعه نیازمند به راه و روش انبیاء است تا بتواند رشد سیاسی و علمی و اقتصادی خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که جریان غدیر سرآمد همه حوادث جهان اسلام است، بیان داشت: امروز جهان اسلام و تشیع باید تلاش کند تا به بیان فضایل امیرالمؤمنین بپردازد چون راه تعالی و سعادت حقیقی بهره گیری از فرهنگ غدیر است.

وی با بیان این که عید غدیر می تواند بستر سعادت و اخلاق را در جامعه فراهم کند، تصریح کرد: شایسته است که در این ایام در قالب جشن و سرور نماد شادمانی را در جامعه اسلامی به خاطر این انتصاب از جانب خداوند متعال تبلور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که تبعیت از ولایت امروز لازمه استمرار فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی در سایه ولایت مداری این ملت به کشوری الگو در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه بابل با بیان این که همه ارزش های انسانی و الهی برگرفته از فرهنگ غدیر است، افزود: ازجمله شاخصه های مهمی که در استمرار فرهنگ غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، تداوم و بهره گیری از راه و روش امام راحل به عنوان مرکز ثقل همه تصمیم گیری ها است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات