۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۷۳۵۱
همزمان با فرارسیدن ایام محرم؛

۱۲۷ روحانی و مبلغ دینی به روستاهای شیروان اعزام می‌شوند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: از امروز و در آستانه فرارسیدن ایام محرم، ۱۲۷ روحانی و مبلغ دینی به روستاهای شیروان اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی شهرستان، با اشاره به اعزام روحانیان و مبلغان دینی به روستاها و مناطق محروم شهرستان، اظهار داشت: این مبلغان به‌منظور بیان فلسفه قیام عاشورا و تبیین و تعمیق راه و سیره امام حسین (ع) اعزام می‌شوند.

وی افزود: از تعداد 127 روحانی و مبلغ دینی 55 نفر بومی و 72 نفر روحانی غیربومی هستند که با توجه به نیاز شهرستان از طرف دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد تأمین‌شده‌اند و از امروز به مناطق موردنیاز اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: 25 نفر از روحانیان اعزامی در نواحی شهری به تبلیغ دین و معارف اسلامی می‌پردازند و 102 نفر به روستاهای سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه اعزام می‌شوند تا با توجه به فرهنگ و شعور عاشورایی مردم به فعالیت‌های تبلیغی خود بپردازند.

وی شمار مبلغه های اعزامی را 7 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در ایام محرم از ظرفیت مبلغه های دینی هم استفاده می‌شود تا پاسخگوی سؤالات و نیازهای بانوان باشند و بانوان بتوانند ارتباط راحت‌تر و بهتری با این مبلغه ها برقرار کنند

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه اعزام روحانیان از امروز آغازشده است، تصریح کرد: روحانیان اعزامی از امروز 19 شهریورماه سال جاری تا اول مهرماه به تبلیغ و اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بیان احکام، توجه به فرهنگ و شعور عاشورا، تبیین و تعمیق شخصیت امام حسین (ع)، بصیرت افزایی، بیان آداب و سبک زندگی حسینی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام است.

حجت‌الاسلام عزیزی اقامه نماز ظهر عاشورا را ازجمله برنامه‌های محوری روحانیان اعزامی برشمرد و افزود: روحانیان اعزامی در این ایام در میان عزاداران حسینی و همراه و همدوش آن‌ها به عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی می‌پردازند

گفتنی است: شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات