۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۷۷۵۰۱
امام جمعه موقت كاشان:

هرچه داريم از وجود نعمت ولايت است

امام جمعه موقت كاشان از وجود ولايت به عنوان سرمايه و نعمت بزرگي نام برد و گفت: خدا را بايد به دليل داشتن نعمت ولايت شكرگزار باشيم چرا كه ما هرچه داريم از وجود نعمت ولايت است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا  هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدا بسيج اين شهرستان برگزارشد، گفت: جبهه حق آمده است تا اخلاق و تفكرات و اعتقادات و آگاهي هاي مردم ارتقا داده شود.

وي افزود: جبهه حق بر خلاف جبهه باطل نه تنها از هوشياري و آگاهي مردم هراسي ندارد بلكه به صورت متوالي به مردم آگاهي بخشي دارد تا تفكرات مردم عاقلاني باشد و  ويژگي جبهه حق اين است كه براي گسترش اخلاق و مكارم اخلاق تلاش مي كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، هيچ امتي اداره امور خود را به كسي نداد در حاليكه بهتر و عالم تر از او نيز بود و اگر امتي اداره امور خود را به دست كسي داد كه از او بهتر و عالم تر باشد حركت قهقرايي خواهد داشت تا به سوي اصلح برگردد.  

وي با اشاره به اينكه گوهر ولايت به آساني در اختيار ما قرار نگرفته است، ولايت را باطن توحيد دانست و افزود: امام رضا(ع) مي فرمايد، ‹‹کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصني فَمَن دَخَلَ حِصني اَمِنَ مِن عَذابي بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها›› اگر باطن توحيد شكافته شود نور ولايت از درون آن تألالو مي كند.

به گفته وي، مسأله ولايت مسأله دامنه دار و گسترده و وسيعي است كه تنها به وسعت اسلام نيست بلكه به وسعت همه اديان الهي است.

حجت الاسلام اسلامي تباربا اشاره به دو ولايت معصوم و ولايت امام عادل، گفت: مسأله چه ولايت امام معصوم و چه ولايت امام عادل كه ولي فقيه باشد قبل از آنكه تشريعي باشد يك امر تكويني است، چرا كه ولايت يك امر طبيعي است نه اينكه يك امر تحميلي باشد و تنها اختصاص به انسان ها ندارد.

امام جمعه موقت كاشان مسأله ولايت را يک امر طبيعي و تکويني و عقلايي دانست و با بيان اينكه ولايت در همه عالم وجود دارد گفت: آنچه كه شيعه به آن قائل است مبني بر ولايت ائمه معصومين است که يک امر آسماني و شرعي است و آنچه که شيعه در باب ولايت در عصر غيبت کبري مي گويد يک امر مطابق با فطرت و طبيعت و عقل و انصاف است.

وي افزود: اگر امير مومنان(ع) در درون كعبه به دنيا آمد براي اين است كه ولايت در درون توحيد و در باطن توحيد است و همانگونه كه به دور كعبه مي چرخيم به دور ولايت هم بايد چرخيد و همانگونه كه به طرف كعبه ايستاده ايم به طرف ولايت هم بايد بايستيم.

امام جمعه موقت كاشان از وجود ولايت به عنوان سرمايه و نعمت بزرگي نام برد و اظهار داشت: خدا را بايد به دليل داشتن نعمت ولايت شكرگزار باشيم چرا كه ما هرچه داريم از وجود نعمت ولايت است، از اين رو به هر ميزان كه سرمايه با ارزش تر باشد مسؤوليت پاسداري از آن نيز سخت تر خواهد بود و دشمنان بيشتري خواهد داشت و بايد با چنگ دندان از آن پاسداري كرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات