۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۸۰۹۹۶
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

نخبگان قرآنی در جامعه حاملان قرآن هستند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: نخبگان قرآنی در جامعه تاثیر بسزایی دارند و حافظان و نخبگان قرآنی به عنوان حاملان قرآن هستند و باید سبک زندگی، رفتار و کردار آن‌ها آینه آیات قرآن باشد.
نخعی پور

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: فهم قرآن برای ترویج قرآن در جامعه مهم است و برای ترویج قرآن باید ابتدا کتاب قرآن را شناخت و حوزه علمیه نیز یکی از مراکز شناخت قرآن است.

وی گفت: خانواده‌ها در ترویج مفاهیم قرآن در میان فرزندان تاثیر بسزایی دارند و اگر کسی به مباحث علوم انسانی علاقه دارد نباید خانواده‌ها اصرار کنند که فرزندان آن‌ها در رشته‌های دیگری مانند ریاضی، زبان و پزشکی ثبت نام داشته باشند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان خود را به سمت حوزه‌های علمیه هدایت کنیم، افزود: هر کدام از فرزندان ما می‌توانند مفسر قرآن باشند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه استقبال در حوزه علمیه به نسبت گذشته خوب است اما باید استقبال به لحاظ کیفی از این بیشتر باشد، تصریح کرد: باید نهادها و سازمان‌های قرآنی حمایت شوند تا بتوانیم قرآن‌خوانی را رواج دهیم.

وی ادامه داد: ارتباط بین مراکز هنری و تولید محتوای قرآنی برقرار شود و کارگردان‌ها با حوزه علمیه ارتباط داشته باشند و از درون حوزه موضوعات قرآنی به دست بیاورند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ترویج قرآن در جامعه به خانواده‌ها برمی‌گردد و اگر والدین خود اهل قرآن باشند می‌توانند فرزندان را به سمت قرآن هدایت کنند.

حجت الاسلام نخعی پور اظهار کرد: همچنین نهادها و سازمان‌های تصمیم‌گیر در جامعه پیوست قرآنی داشته باشند و در مساجد بحث تفسیر قرآن صورت بگیرد.

وی افزود: نخبگان قرآنی در جامعه تاثیر بسزایی دارند و حافظان و نخبگان قرآنی به عنوان حاملان قرآن هستند و باید سبک زندگی، رفتار و کردار آن‌ها آیینه آیات قرآن باشد و قاریان قرآن از حاشیه باید به دور باشند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات