۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۸۱۰۱۷
رییس تبلیغات اسلامی شیروان مطرح کرد؛

برپایی هزار و ۲۵۰ مراسم عزاداری محرم در شیروان

رییس تبلیغات اسلامی شیروان گفت: در محرم امسال بیش از هزار و ۲۵۰ مراسم عزاداری ویژه سید و سالار شهیدان با نقش‌آفرینی روحانیان و مداحان در مناطق مختلف این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان، امروز در نشست ارزیابی برنامه‌های ماه محرم، به تشریح فعالیت روحانیان مستقر شیروان در دهه اول و دوم محرم‌الحرام پرداخت.

وی برگزاری بیش از ۹۰ جلسه سخنرانی در قالب موضوعات و مضامین مختلف در رابطه با عزاداری سید و سالار شهیدان، برگزاری ۲۲ جلسه مراسم زیارت عاشورا با حضور حداکثری مردم محل تبلیغ، مداحی و سینه‌زنی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه جوانان و نوجوانان با موضوعات واقعه کربلا، بیان مصائب حضرت زینب (س) را ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده توسط روحانیون مستقر در این ایام ذکر کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شیروان با بهره‌گیری از توان تبلیغی روحانی مستقر در سطح شهرستان توانسته است جوانان و نوجوانان زیادی را به مساجد و حسینیه‌ها جذب کند.

وی همچنین با اشاره به برپایی ۲۵۰ روضه خانگی در ایام دهه دوم محرم در شیروان، ادامه داد: به همت واحد خواهران شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان 250 روضه خانگی ویژه دهه دوم محرم در شیروان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی شیروان نسبت به اعزام مبلغین و مداحان واجدالشرایط برای سخنرانی و روضه‌خوانی در محافل دینی و مذهبی اقدام کرد.

وی با اشاره به برگزاری هزار و 250 مراسم مذهبی در دهه اول و دوم محرم‌الحرام جاری به همت مبلغین در شیروان، اظهار کرد: سخنرانی، روضه‌خوانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا ازجمله این برنامه‌ها بود.

حجت‌الاسلام عزیزی با ارزیابی مطلوب استقبال مردم از این مراسم، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در هر جلسه در حدود ۱۲۰ نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هیئت در شیروان ثبت و مشغول فعالیت هستند، افزود: از این تعداد ۸۵ هیئت در شهر و بقیه در روستاها مستقر هستند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات