۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۸۲۰۹۳
وزیر علوم مطرح کرد؛

اجرای طرح مهارت افزایی برای دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح مهارت‌افزایی برای دانشجویان، گفت: این طرح مهارت‌افزایی برای دانشجویان در عین تحصیل آغاز شد و یکی از اهداف آن نیز اشتغال‌پذیری بیشتر دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه‌ها بوده است.
غلامی وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه جمعه در نشست با رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح آمایش در دانشگاه‌ها در واقع بازنگری و اجرای دقیق‌تر آموزش عالی کشور است.

وی با بیان اینکه در مسأله آمایش دانشگاه‌ها تاکنون کارشناسی جدی صورت گرفته و به نتایج کلان کلی نیز رسیدیم، گفت: ماموریت‌گرایی در  برنامه ششم باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارای ماموریت‌های ملی و بین‌المللی هستند اما این به آن معنی نیست که هیچ وظیفه ای نسبت به مشکلات محلی و ملی ندارند.

غلامی تصریح کرد: همچنین در موضوع ساماندهی نیز توجه به چالش‌های پیش رو مورد توجه قرار بگیرد و باید مراکز علمی که قابل توجیه هستند تقویت شوند.

وی ادامه داد: بودجه‌ها در دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های خاص دانشگاه‌ها توزیع می‌شود و همه ساله بر اساس ضریب اندکی این بودجه افزایش می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: آیین نامه نشریات در کشور بازنگری شده و هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و هر کسی در هر جایی که می‌تواند نشریه ایجاد کند با حداقل ‌ها نشریه را راه‌اندازی کنند و اگر ظرفیت‌های خود را نشان دادند آن زمان مجوز به طور قطعی صادر می‌شود.

غلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگاه مجلس بیش از پیش استفاده شود، اظهار کرد: مقالات دانشگاهی جایگاه علمی ما را در دنیا حفظ می‌کند.

وی با اشاره به طرح مهارت‌افزایی برای دانشجویان، گفت: این طرح مهارت‌افزایی برای دانشجویان در عین تحصیل آغاز شد و یکی از اهداف آن نیز اشتغال‌پذیری بیشتر دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه‌ها بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پذیرش دانشجویان خارجی در کسب درآمد کمک بسیاری می‌کند از این رو حمایت از دانشگاه‌ها و پذیرش دانشجویان خارجی در دستور کار قرار دارد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات