۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۸۳۶۳۹
مدیرحوزه علمیه مازندران:

انس با کلام الهی سبب رشد علمی طلاب می شود

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلبه در هر شرایطی باید با کلام الهی مأنوس باشد، گفت: انس یک طلبه با مفاهیم و آیات روح بخش قرآن او را به درجات عالی در عرصه علمی و اخلاقی خواهد رساند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، از این اجتماع عظیم و میلیونی به عنوان نماد عزت و اقتدار اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که میلیون ها زائر حسینی صدها کیلومتر را با پای پیاده تنها به عشق زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان تا کربلای معلی می پیمایند، افزود: امروز این حضور معنوی به یک اجتماع عظیم جهانی در دنیا تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در هیچ جای این کره خالی چنین اجتماع مردمی و خودجوشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تنها نور اهل بیت(ع) است که می تواند میلیون ها انسان با افکار و عقاید مختلف را در کنار هم قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که اربعین حسینی موجب عزت و اقتدار اسلام به ویژه مکتب شیعه شده است، تصریح کرد: امروز این مراسم با عظمت در عین حال که یک برنامه معنوی است یک حرکت عظیم سیاسی و فرهنگی نیز به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه یک طلبه در جامعه اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن شأن حوزویان، گفت: حفظ این جایگاه در درجه نخست به خود طلاب و روحانیان باز می گردد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه در هر شرایطی باید با کلام الهی مأنوس باشد، خاطرنشان کرد: انس یک طلبه با مفاهیم و آیات روح بخش قرآن او را به درجات عالی در عرصه علمی و اخلاقی خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که علم و اخلاق دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب هستند، بیان داشت: طلبه ای که به این دو ابزار مهم مجهز باشد به طور حتم از یک جایگاه والایی در جامعه برخوردار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مباحث اخلاقی در حوزه باید همواره جزء دغدغه ها و اولویت های نخست مدیران و اساتید باشد، خاطرنشان کرد: امروز مدارس علمیه وظیفه دارند طلابی پرورش دهند که جامعه با دیدن آنها به دین و معنویت گرایش پیدا کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات