۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۷۱۶۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

گرامیداشت یاد ۲۰۰ شهید فردوس، ۵۰ یادواره برای شهدای قاینات و راهیابی ۳ مستند از خراسان جنوبی به جشنواره های بین المللی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس، دو هزار شهید خراسان جنوبی و 200 شهید فردوس مراسم دعای ندبه در هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: پایان استقامت، پیروزی است و مردم امیدوار باشند.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: نقاط ضعفی وجود دارد و کوتاهی ها از طرف آحاد مردم، روحانیان، صدا و سیما و مسئولان است و نباید تقصیر را به گردن همدیگر بیندازیم. به گفته وی، 40 سال استقامت کرده ایم و باید این راه را ادامه دهیم.

50 یادواره برای شهدای قاینات

به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، امسال 50 یادواره برای شهدای قاینات برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات در دیدار با خانواده شهدا و در جمع خبرنگاران گفت: پنج مراسم یادبود و تکریم شهدا با عنوان «آبروی محله» نیز در مناطق پرجمعیت قاین برگزار شد که اقشار مختلف از آن استقبال کردند.

سرهنگ هزاری اظهار کرد: در زمینه اهدافی که شهدا دنبال می کردند؛ با کمک خیران و خانواده شهدا و ایثارگران، به نام شهدا چند سری جهیزیه تهیه و به افراد بی بضاعت تقدیم شد.

وی توزیع سبد غذایی بین مستمندان با نام شهدا را از دیگر فعالیت ها به منظور ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی اعلام و اضافه کرد: در این مدت گروه های جهادی از پایگاه های مقاومت بسیج اداره ها، محله ها، دانشجویی و دانش آموزی نیز برای ارائه خدمات به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان و کمک به افراد مستمند به روستاها اعزام شده اند.

راهیابی 3 مستند استان به جشنواره های بین المللی

سه فیلم مستند از خراسان جنوبی به دو جشنواره بین المللی راه یافت.

نویسنده، کارگردان و مستندساز استان، از راهیابی سه اثرش به دو جشنواره بین المللی خبر داد و گفت: مستندهای سنگ و نان و گرانیت به مرحله داوری جشنواره بین المللی حقیقت راه یافته و در فهرست 16 اثر منتخب و منتظر قضاوت است.

محمد عبداللهی افزود: فیلم مستند سارو نیز از بین حدود سه هزار اثر به مرحله داوری جشنواره بین المللی برانسون آمریکا راه یافته و جزو کاندیدای بهترین ها شده است. «سارو» سفارش شبکه مستند صدا و سیمای کشور و درباره اتحاد بین شیعه و سنی و دوستی دو نوجوان است که به شغل ساربانی شتر مشغولند و در کنار آن مسائل اجتماعی زندگی آن ها، تضادها و در نهایت یکدلی و اتحاد آن ها نمایش داده می شود. «سنگ و نان» نیز درباره زندگی و کار در معدن قلعه زری با نمایش رگه های اجتماعی و سختی های این شغل است و «گرانیت» قصه معادن استان در منطقه شاهکوه نهبندان و مشکلات معدن کاران را بیان می  کند.

رونمایی از تندیس شهید «کاوه» در قاین

همزمان با برگزاری یادواره 303 شهید قاینات، از تندیس شهید «محمود کاوه» در شهر قاین رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور مدیر کل بنیاد شهید، امام جمعه قاین، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و ... برگزار شد، مادر سردار شهید کاوه از تندیس فرزندش در بولوار شهید کاوه قاین پرده برداری کرد.

این تندیس به همت شهرداری قاین در مدت دو ماه و توسط حمیدرضا مجاورزاده هنرمند قاینی به ارتفاع 2.5 متر ساخته و برای این کار 70 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری هزینه شده است.

شهید کاوه دهم شهریور سال 65 در سن 25 سالگی در پیرانشهر(قله حاج عمران) به شهادت رسید./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات