۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۷۳۲۵
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

مرکز نیکوکاری حوزه علمیه تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری حوزه علمیه استان در آینده نزدیک خبر داد.
بازدید مدیرکل کمیته امداد از دفتر خبرگزاری رسا در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در در تبریز ضمن دیدار صمیمی با مسؤول دفتر شمال غرب و خبرنگاران این رسانه دینی، با روند فعالیت‌های خبری رسا آشنا شد.

وی در سخنانی با بیان این‌که تعامل با نهادهای دینی و حوزوی یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد در ریشه‌کنی فقر فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: همه در مبارزه با فقر مسؤول هستند. باید شاخص‌های فرهنگی در جامعه ارتقا یابند تا افزایش طلاق و اعتیاد منجر به افزایش فقر نشود.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی افزود: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد، بلکه وارث فقری است که درگذشته به دلیل اجرای سیاست‌های غلط اقتصادی و اجتماعی تولید شده است؛ اگر درگذشته مبارزه با فقر اقتصادی بود، اکنون این مبارزه از نوع فرهنگی است و باید فرهنگ مبارزه با فقر در جامعه نهادینه شود.

کلامی در ادامه از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری حوزه علمیه استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز مدیریت حوزه علمیه استان منعقد شده است، قرار است به زودی یک مرکز نیکوکاری جدید در استان با رویکرد حوزوی و حمایت از طلاب بی‌بضاعت راه‌اندازی و فعال شود.

وی با بیان این‌که شعار مراکز نیکوکاری مردم برای مردم است، گفت: تقویت مسؤولیت اجتماعی و مردمی شدن کمک‌ها به نیازمندان از اهداف مراکز نیکوکاری است، فعالیت عمده مراکز نیکوکاری جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی است که بازوهای کمیته امداد بوده و افراد نیازمند را برای حمایت به این نهاد معرفی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون 900 طلبه استان تحت پوشش این نهاد انقلابی هستند، افزود: کمیته امداد یک نهاد مبارزه با فقر مادی و فقر فرهنگی است و ما باید دامنه مبارزه با فقر فرهنگی را گسترش دهیم و برای تحقق این امر نیازمند یاری رسانه‌ها و مطبوعات هستیم.

همچنین در این دیدار، مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز به ارائه گزارشی از فعالیت های این رسانه پرداخت و اظهار داشت: خبرگزاری رسا آمادگی کامل برای تولید محتوا و پوشش اخبار کمیته امداد در جهت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را دارد./935/پ602/ب1

ارسال نظرات