۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۸۸۷۶۶
امام جمعه اهواز:

هم و غم روحانیت خدمت به مردم است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، گفت: هم و غم روحانیت خدمت به مردم است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه امام حسن عسکری(ع) ویس، با بیان اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، اظهار داشت: روحانیت در جمع مردم و برای خدمت، دفاع از حقوق و حل مشکلات دنیوی و اخروی آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه هم و غم روحانیت خدمت به مردم است، بیان داشت: علمای اسلام و در رأس شان رهبر انقلاب پشتوانه قدرتمندی برای ما هستند، رهبر انقلاب نیز جزء سربازان حجت بن الحسن(ع) و به واقع از بزرگترین سربازان هستند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: حوزه های علمیه اردوگاه آموزش و تربیت سربازانی هستند که در برابر شیطان سینه سپر کرده و از حقوق مردم دفاع می کنند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آبادانی های صورت گرفته در شهرستان ویس گفت: روستایی ها و شهرنشین ها با انواع شغل به اسلام و کشور خدمت و نان حلال به دست آورند چرا که برترین عبادت ها کسب حلال است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه باب رحمت الهی باز بوده و نباید آن را به روی خودمان ببندیم، خاطرنشان کرد: حوزه و علمای اسلام نعمت هستند، طلاب در کمال قناعت به تحصیل می پردازند و حوزه ها نیز بدون کمک های دولتی و تنها با هزینه های اندکی که برخی خیران و مؤمنان متقبل هستند، اداره می شوند.

وی استقلال و عدم وابستگی به دستگاه حاکمیت را امتیاز ویژه علمای شیعه برشمرد و گفت: علمای شیعه حق ندارند یک قران از دولت بگیرند با این حال قناعت و زهد، اقتصاد مقاومتی، دوری از ولخرجی و تجمل گرایی از خصایص علمای شیعه است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات