۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۴۸۴۱
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

ازدواج نخستین گام برای تمرین انسانیت است

ازدواج نخستین گام برای تمرین انسانیت است
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که ازدواج نخستین گام برای تمرین بزرگ انسانیت است، گفت: با ازدواج معنای کامل ایثار تجلی پیدا می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در همایش رواق انس نومزدوجان طلاب حوزه‌های علمیه خراسان در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت گفت: در نگاه فرهنگ دینی ما ازدواج امری مقدس است.

وی افزود: این موضوع در عالم مسیحیت برعکس است اسقف خوب کسی است که ازدواج نکند راهب خوب کسی است که به دنبال مردی نباشد و البته مسایل و مشکلات آنان دنیا را گرفته است فسادی را که در کلیسا می‌بینیم از همین جا نشات گرفته است.

حجت الاسلام حائری افزود: مسیحیت ازدواج را امری نامقدس می‌داند و این یکی از معضلات دین مسیحیت است آنان با یکی از غرائز انسانی مقابله کرده و آن را سرکوب می‌کنند کسی اگر در کلیسا ازدواج کرد با مجازات‌هایی روبرو می‌شود، اما ازدواج در فرهنگ ما امری بسیار پسندیده است.

وی یادآور شد: براساس روایات هنگامی که خطبه عقد خوانده می‌شود مانند باز شدن درب خانه کعبه است یعنی این قدر اهمیت دارد شاید یکی از مهمترین دلایل ازدواج همین مطلب باشد که انسان با ازدواج از خودش بیرون می‌آید فرد تا قبل از ازدواج در درد و غم خودش گرفتار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: انسان بعد از ازدواج دیگری را در خود جای می‌دهد غم و اندوه او غم و اندوه خودش می‌شود پیش از آن که برای گرسنگی خودتان ناراحت باشید برای همسرتان ناراحت هستید و این به خاطر آن است که ازدواج امری مقدس است.

وی افزود: چرا پیامبر رحمه للعالمین است، چون غم و اندوه تمام افراد بشریت را دارد ازدواج به ما یاد می‌دهد که به فکر همسرمان باشیم و غم و اندوه او را داشته باشیم گام اول این است که از لاک خود بیرون بیاییم راحتی و آسایش دیگران رابرای خودمان بدانیم.

حجت الاسلام حائری گفت: ازدواج اولین گام و تمرین دلسوزی برای همسر است ما باتشکیل خانواده و ازدواج تمرین انسانیت می‌کنیم. معنای کامل ایثار را در این جا معنا می‌کنیم با ازدواج انسان‌ها می‌فهمندکه دیگر فقط خود نیستند بلکه به فرد دیگری تعلق دارند.

وی خاطر نشان کرد: خودتان را یک انسان جدا شده بدانید و برای همسرفرزندان اقوام و خویشان خود گام بردارید که معنا مسؤولیت روحانیت همین است مرکز خدمات حوزه علمیه را از خودتان بدانید و افتخار ما این است که در خدمت روحانیان و خانواده‌های آنان هستیم./934/پ202/ب1
ارسال نظرات