۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۹۵۳۶۵
امام جمعه هویزه:

حوزه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را تبیین کند

حوزه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را تبیین کند
امام جمعه هویزه گفت: حوزه و روحانیت باید به بهترین شکل ممکن آثار و پیشرفت‌های کشور در ۴۰ سال اخیر را تبیین کنند.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از درون حوزه نشأت گرفت، افزود: انقلاب اسلامی ماهیت تأثیرگذاری حوزه ها، علما و طلاب را در جامعه به منصه ظهور رساند.

امام جمعه هویزه با اشاره به نقش آفرینی حوزه‌های علمیه و طلاب در زمینه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی در عصر کنونی تصریح کرد: در دوران ستمشاهی چنین مسائلی موجود نبود حال آنکه حضور فعال کنونی حوزه‌ها و فعالیت فرامرزی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با بیان اینکه امروزه آثار و تألیفات بی شماری از حوزه علمیه در سطح جهان منتشر شده است، خاطرنشان کرد: اثرات حضور علما و حوزه‌های علمیه در اقصی نقاط جهان به برکت انقلاب اسلامی فراگیر شده و به واقع چنین فراگیری یک نمونه از خدمات انقلاب به حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حمزه نژاد ادامه داد: حوزه‌های علمیه در زمان کنونی وظیفه سنگین تری نسبت به تبیین اهداف نظام اسلامی و بیان آرمان‌های انقلاب اسلامی برای جامعه هدف دارند چرا که با وجود هجمه شدید دشمن به آرمان‌های نظام اسلامی قطعا نقش آفرینی حوزه‌های علمیه بیشتر خواهد شد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه برای تبیین آثار اسلام و هیبت و عظمت انقلاب اسلامی بیش از سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها فعالیت کنند ضمن اینکه تبیین پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، پژوهشی و فرهنگی و استقلال نظام اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه هویزه تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام تشیع است که امروزه حرفی برای گفتن دارد و در معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیر به سزایی دارد؛ از این رو حوزه و روحانیت باید به بهترین شکل ممکن آثار و پیشرفت‌های کشور در ۴۰ سال اخیر را بیان کنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات