۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۸۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عدم توازن بین علم‌آموزی و دین‌خواهی عامل آسیب‌های اجتماعی است

عدم توازن بین علم‌آموزی و دین‌خواهی عامل آسیب‌های اجتماعی است
امام جمعه بجنورد گفت: اکنون بین علم‌آموزی و دین‌خواهی دانش‌آموزان توازن و بالانس برقرار نیست ‏که همین امر سبب افزایش آسیب‌ها و تهدیدها شده است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان حوزه و آموزش و پرورش، بر تقویت همکاری بین این دو نهاد تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در مدارس بیشتر به علم بها داده و در حوزه بیشتر به دین و کارشناسی دینی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: باید با تعاون و همکاری این دو نهاد حوزه ایدئال و آموزش ایدئال و متعالی را برای جامعه اسلامی مهیا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه علم و دین باید در کنار یکدیگر باشند تا نتیجه مناسب بدهند، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا» و تأکید می‌کند علم و دین پیوسته با یکدیگرند و هر گاه جدای از هم شدند، آتش‌افروز خواهند بود.

وی تصریح کرد: دین بدون علم خوارج نهروان را تربیت می‌کند و نتیجه علم بدون دین هم دانشمندان مادی می‌شود که دنیا را به آتش کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید این توازن در جامعه برقرار شود، خاطرنشان کرد: اکنون بین علم‌آموزی و دین‌خواهی در میان دانش‌آموزان توازن و بالانس برقرار نیست که همین موضوع سبب افزایش آسیب‌ها و تهدیدها شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم متأسفانه برای فرزند خود معلم خصوصی می‌گیریم تا علم و دانش او عمیق شود اما نشنیدیم کسی برای فرزندان خود معلم خصوصی بگیرد که دین آن‌ها را تعمیق دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه پرورش انسان‌های کارآمد و انسان‌های متخصص رسالت مشترک حوزه و آموزش و پرورش است، افزود: در این راستا باید ابتدا درد را بشناسیم و سپس روش درمان آن را بیابیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر درد ما خلأ فکر دینی و معنویت و عدم کارایی برخی از خروجی‌های ما است که این نقیصه باید با همکاری روحانیت و آموزش و پرورش رفع شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات