۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۰۰۴۴۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
یادواره 111 شهید راز و جرگلان، تجلی وحدت شیعه و سنی در خراسان شمالی و تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی مراسم گرامی داشت یاد و خاطره 111 شهید راز و جرگلان با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران، علمای شیعه و اهل سنت و مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهر راز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس در این یادواره گفت: هر ملتی بخواهد روی پای خود بایستد و در برابر قدرت های مادی جامعه جهانی مقاومت کند دشمنان برای او مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

سردار قاآنی افزود: تمام ابر قدرت های جهان علیه نظام اسلامی توطئه کردند  تا نگذارند نهاد انقلاب اسلامی رشد و توسعه پیدا کند اما شهدا و رزمندگان راه زندگی با عزت را به ما آموختند.

خراسان شمالی؛ تجلی وحدت شیعه و سنی

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان در یادواره 111 شهید راز و جرگلان گفت: مردم راز و جرگلان با دو مذهب شیعه و سنی و قومیت های مختلف در جبهه های جنگ حضور یافتند و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کردند.

سردار مرتضوی افزود: همه ملت مدافع اسلام بوده اند و هستند ولی جلودار این ملت خانواده شهدا هستند و با اهدای فرزندان شان با مذاهب و قومیت های مختلف به نظام عزت بخشیدند.

تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب

مفاخر فرهنگ و ادب استان در دومین عصر کتاب استانی تجلیل شدند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل ایرانی به جایگاه اصلی خود برگردد زیرا با فرهنگ می توان تدابیر درستی را اندیشید.

قوامی افزود: شعرا و عارفان سرمایه هایی هستند که به راحتی به دست نیامده اند.

جشنواره روستاهای دوستدار در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب در سال ۹۸ خبر داد.

حسین فرخنده در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: در جشنواره ملی دوستدار کتاب از بین پنج دوره، چهار دوره موفق به کسب رتبه شدیم که سال آینده جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب با هدف معرفی کتاب در روستاهای بیشتر این جشنواره در دستور کار قرار دارد.

فرخنده با بیان اینکه ۳۶۱ کانون فرهنگی هنری در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: باید ۲۲۰ کانون مساجد روستایی به ۲۵۰ باب و ۱۴۲ کانون شهری به ۱۹۲ باب کانون ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، ۳۶۱ کانون فرهنگی هنری به ۴۴۴ کانون فرهنگی هنری می‌رسد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات