۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۲۴۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تشریح کرد؛

اصول و فنون ارتقای سطح مبلغان و نکات آموزشی تبلیغ + فیلم

اصول و فنون ارتقای سطح مبلغان و نکات آموزشی تبلیغ + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: مهارت انتقال احساس و زمینه ایجاد تمرکز برای مخاطب یکی از فنون کاربردی در امر تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حرارت در سخنرانی و مهارت انتقال احساسات سخن در قالب لفظ و بیان شیوا یکی از فنونی است که موجب ارتقای ما فوق اثر گذاری در مخاطب می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی مجری های دنیا هستند با اینکه جذابیت ظاهری ندارند اما با توجه رعایت اصول و فنونی از این قبیل کاملا متفاوت ظاهر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: لحن در کلام یکی از عوامل تاثیرگذاری سخن بر مخاطب است و یکی از امور تعیین کننده در ارتقای قوت و صلابت کلام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اصلی ترین موضوع مطرح شده در فن بیان و روش سخنوری گفت: انتقال انرژی و احساس و توجه به حالات و نیات از جمله اصول مهم در این امر است.

وی ادامه داد: رعایت به کار بستن انرژی پست سر صدا در حین سخنرانی با شور خاص، یکی از عواملی است که مهم تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: فکر و نگاه مخاطب خیلی مهم بوده و مخاطب باید از دقایقی که به گوش سپردن به مفاهیم توجه می کند استفاده کافی را برده و مورد پسند وی باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از عواملی که افزون بر موضوع تمرکز بسیار مهم و کاربردی است موضوع رعایت سرعت و فرصت در سخنرانی است که خود انواعی دارد و هر کدام مزایا و معایبی دارند.

وی در پایان با اشاره به یک اصل مهم در راستای ارتقای سطح مهارت سخنوری گفت: طلاب اگر بتوانند مفاهیمی که در صدد انتقال آن به عامه مردم هستند را مزه مزه کرده و بی مهابا صحبت نکنند و حساب شده ریز به ریز رعایت نکات و اصول را پیشه کار خود قرار دهند، به تدریج موفق خواهند شد./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
محرمی محرمی
ارسال نظرات