۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۸۰۷۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۶ هزار رقبه در خراسان شمالی فاقد سند هستند

۶ هزار رقبه در خراسان شمالی فاقد سند هستند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به تعداد شش هزار و ۳۷۷ رقبه فاقد سند در استان، گفت: سنددار کردن موقوفات از اولویت‌های اصلی اوقاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از واقفان استان، با تأکید بر اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار داشت: سنددار کردن موقوفات برای جلوگیری از تعدی و دخل و تصرف‌های غیرقانونی و حفظ و حراست از آن‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع 11 هزار و 721 رقبه موجود در استان شش هزار و 377 رقبه فاقد سند است که در تلاش هستیم تا دو سال آینده روند سنددار شدن موقوفات فاقد سند تکمیل شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: در سال‌های گذشته برای پنج هزار و 344 رقبه سند صادر شد، اما برای مابقی رقبات به دلایل گوناگون هنوز سندی صادر نشده است و فاقد سند هستند.

وی با اشاره به سنددار شدن 44 رقبه در سال جاری، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهمیه امسال سازمان برای سنددار کردن موقوفات هزار مورد است که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود امسال تمامی رقبات سنددار می‌شدند اما به دلایل روند ثبتی طولانی موقوفات این عمل برای امسال قابل‌اجرا نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مراحل سنددار کردن موقوفات به‌صورت جدی در حال انجام است ولی به دلیل حجم کاری ادارات ثبت هرسال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات به ترتیب اولویت امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: برنامه‌ریزی‌شده است که تا دو سال آینده تمامی موقوفات استان سنددار شوند تا بتوانیم نسبت به احیا و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به دلایل سنددار نشدن برخی از رقبات اشاره کرد و گفت: برخی از موقوفات نظیر کتاب، درخت، سهم آب و غیره که ارزش معنوی دارند جزء اموال غیرمنقول حساب‌شده و امکان سنددار شدن ندارند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات