۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۸۳۳۹
حجت الاسلام میرزا محمدی:

گناه عامل سقوط و نابودی انسان می شود

گناه عامل سقوط و نابودی انسان می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین طبیب و دردشناس هستند، گفت: گناه بالاترین دردی است که سبب نابودی و سقوط انسان به دامن ابلیس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارک تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص)، گفت: حضرت فرمودند: دهه سوم ماه مبارک رمضان دهه نجات از آتش جهنم است.

وی افزود: مهمترین دعا در این دهه آن است که انسان از درگاه حضرت احدیت بخواهد او را در زمره سعدا قرار داده و از داخل شدن در میان اشقیا نجات دهد؛ بنابراین دهه سوم ماه مبارک رمضان، دهه عاقبت بخیری است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به اینکه بهترین پیام ماه مبارک رمضان حسن عاقبت بخیری است، ابراز کرد: در سبک و سیره اهل بیت(ع) این بوده که آن بزرگواران مسلمان مردن را از پیشگاه حضرت حق عاجزانه درخواست می کردند از این رو می توان گفت مسلمان مردن حسن عاقبت بخیری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین طبیب و دردشناس هستند، اظهار داشت: انسان اگر دردمند باشد نزد طبیب می رود چرا که می داند درد عامل نابودی و سقوط او به دامن ابلیس می شود؛ مقصود از درد گناه و بیماری های اخلاقی انسان است.

وی افزود: رذائل اخلاقی انسان را از اهل بیت(ع) دور ساخته و در نهایت او را با قلبی بیمار وارد عالم آخرت می کند؛ کسانی که با قلب بیمار وارد قیامت شوند خداوند با آنان کاری نخواهد داشت چرا که پروردگار تنها قلوب سلیم را مورد توجه و عنایت خویش قرار می دهد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به اینکه بهشت دارالسلام است، گفت: بر همین اساس کسانی که با بیماریهای اخلاقی وارد عالم آخرت می شوند نمی توانند به دارالسلام که سراسر سلامتی است وارد شوند؛ بهره مندی انسان از مدارج بهشت متناسب با سلامت قلب است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قلب سلیم عاری از هر گونه آلودگی های اخلاقی و رفتاری است، اظهار داشت: آلودگی های اخلاقی و رفتاری همان جنود جهل است از این رو خداوند متعال در ظرف دنیا مربیانی برای انسان ها فرستاد تا آنان به وسیله این بزرگواران بتوانند جنود جهل را به جنود عقل مبدل کنند.

وی افزود: در عالم دنیا فاسد با مومن در کنار هم زندگی می کنند اما در قیامت این دو صف‌شان از هم جدا می شود، طبق صریح روایات؛ در قیامت مجرمین با چهره های سیاه وارد قیامت می شوند و زمانی که جایگاه و چهره نورانی مومنان را مشاهده می کنند به التماس می افتند تا مومنان آنان را نجات دهند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به اینکه زیبایی مومن در قیامت به سبب نور ولایتی است که از عالم دنیا کسب می کند، گفت: مومن به راحتی از صراط عبور می کنند و از نور چهره او محشر روشن می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان مومن به سرعت نور از صراط به سوی بهشت حرکت می کند و زمانی که ملائکه از او می پرسند آیا صراط را دیدی یا نه؟ پاسخ می دهد من در مسیر آمدن صراطی مشاهده نکردم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات