۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۷۷۰
مدیر حوزه علمیه آیت الله اعتمادی:

نماز جمعه نماد استکبار ستیزی است + فیلم

نماز جمعه نماد استکبار ستیزی است + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی بر اهمیت شرکت در نماز جمعه تأکید کرد و گفت: نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران نماد استکبار ستیزی و از برکات انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسن اعتمادی عصر امروز در همایش بزرگ نماز جمعه منطقه کاشان با عنوان «تجلی ذکرالله» که همزمان با چهلمین سالگشت اقامه نماز جمعه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: برای تقرب الی الله و برای رسیدن به خدا سه مرحله را باید پشت سرگذاشت.

وی افزود: درمرحله نخست باید پذیرفت که خدای ما فقط الله است و پذیرش این موضوع که غیر از خدا هیچ معبود دیگری را نداریم و بعد از پذیرش خدا به عنوان معبود خود هیچ شریکی برای آن قائل نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی گفت: درمرحله دوم آیاتی را که از طرف خدا نازل شده است را بعنوان حکم بدانیم و به آن جنبه خبری و انشایی ندهیم، از این رو هرکس قصد تقرب به خدا را دارد آیات قرآن را باید به عنوان حکم بداند چرا که تفاوت زیادی بین حکم و خبر است.

وی ادامه داد: هرکس می‌خواهد تقرب به خدا پیدا کند همه آیات قرآن را باید بعنوان حکم بپذیرد به این معنی که دستور العمل زندگی را بپذیرد، از این روانسان مومن آیات الهی را نه بعنوان توصیه بلکه به عنوان حکم بپذیرد.

مدیرمدرسه علمیه آیت الله اعتمادی ادامه داد: در مرحله سوم کسی که حکم شرعی را پذیرفت باید هرآنچه را هم خداوند بعنوان دستورالعمل قرار داده است بپذیرد و تفکرات و نظرات شخصی خود را در کنار دستورالعمل قرآن قرار ندهد که این عالی‌ترین درجه تقرب به خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی در ادامه گفت: هر چند نماز جمعه در عصر حاضر واجب تخییرى است و حضور در آن واجب نیست، اما با توجه به آثار و دستاورد‌های شرکت درنماز جمعه سزاوار نیست که مؤمنان به هردلیلی خود را از برکات حضور در این نماد محروم کنند.

وی همچنین به اهمیت حضور در اجتماعات از جمله نماز جماعت و نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: نماز‌های جماعت محلی که اجتماعات محلی است در روز‌های جمعه باید تعطیل شود تا در نماز جمعه که فراتر از نماز جماعت است و یک اجتماع منطقه‌ای است شرکت کرد.

مدیر حوزه علمیه آیت الله اعتمادی از نماز جمعه به عنوان یکی از برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی نام برد و افزود: آگاهی بخشی به مردم از موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی روز، ایجاد وحدت و همبستگی بین افشار مختلف جامعه از و ایجاد نشاط معنوی جمله از دستاورد‌های نماز جمعه است.
تعداد بازدید : 8

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از مراکز بزرگ تجمعی است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به آن حساس هستند به طوریکه حتی آمار حضور مردم را در نماز جمعه را بررسی می‌کنند.

وی افزود: حضور در نماز جمعه نماد حاکمیت و نماد اسلام در هر شهری است که باید تقویت شود چرا که تضعیف نماز جمعه جایز نیست و امروز برخی با وجود مدعی تبعیت از رهبری، اما از حضور در نماز جمعه خودداری می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله اعتمادی نماز جمعه در جمهوری اسلامی با نماز جمعه در کشور‌های اسلامی زیر سلطه غرب و آمریکا را متفاوت خواند و اظهار داشت: نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران نماد استکبار ستیزی و از برکات انقلاب اسلامی است و در کشور اسلامی که ولی فقیه حاکمیت دارد وقتی نماز جمعه برگزارمی شود باید شرکت داشت.

لازم به ذکر است، ستاد‌های برگزاری نماز جمعه کاشان و آران و بیدگل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مدیریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تبلیغات اسلامی مدیریت حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، دفاتر امامان جمعه کاشان و آران و بیدگل، شهرداری و شورای شهر، هیات امنای عمران و آبادانی فاز ۲ ناجی آباد، کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا در برگزاری نخستین همایش بزرگ نماز جمعه منطقه کاشان با عنوان «تجلی ذکرالله» همکاری کردند.
 
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از کتاب "نماز جمعه، تجلی ذکرالله" نوشته دکتر جواد دهقانی عضو هیات امنای مسجد و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام کاشان رونمایی شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات