۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۹۶۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمسک به اهل بیت راه حل رفع مشکلات بشر است

تمسک به اهل بیت راه حل رفع مشکلات بشر است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهشت جایگاه شیعه واقعی است، گفت: تمسک به اهل بیت(ع) راه حل رفع مشکلات بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کلام در خلقت اهل بیت(ع) و حقیقت وجودی آن بزرگان بعد از ظهورشان در کره زمین و جایگاه آنان در زندگی انسانها بود.

وی با اشاره به اینکه کلید سعادت دنیوی و اخروی بشر به دست اهل بیت(ع) است، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی حقیقتی را از قرآن کریم بداند و آن را نگوید بخل ورزیده است، با توجه به هجمه های شدید دشمنان و شبهه پراکنی آنان که در راستای گمراهی شیعیان صورت می پذیرد این بخل ورزی هیچ توجیهی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: عزاداران حسینی در خط مقدم این جبهه قرار دارند و همه این هجمه ها و تیرها به سوی محبان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) پرتاب می شود؛ دشمنی دشمنان با دینداران است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) مبنی براینکه خداوند عالمی را که با بخل ورزی علم خود را مخفی کند لعنت می کند، اظهار داشت: خلیفه الهی غیر از ذات حضرت حق تمام صفات الهی را دارا است.

وی با بیان اینکه خلیفه الهی به علم، صفات و حقایق ملکوتی پروردگار آراسته است، گفت: خداوند متعال خلقت هستی را با وجود مقدس اهل بیت(ع) که به صورت نور محض بود آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: تمام صفات پروردگار در این نور جلوه نمایی داشت و زمانی که پیامبراکرم(ص) به دنیا آمدند خداوند فرمود: مهرورزی پیامبر من نهایت ندارد؛ دلیل اینکه مهرورزی پیامبراکرم(ص) بی نهایت است چون حقیقت وجودی ایشان محیط بر عالم هستی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند مخلوقات را از شعاع نور اهل بیت(ع) خلق کرد، اظهار داشت: حیات و خلقت مخلوقات به برکت اهل بیت(ع) بوده است؛ امام علی(ع) در ظلمات دنیا آب حیات و نور هدایت است.

وی افزود: تمام دشمنی دشمنان با امیرمومنان علی(ع) و اهل بیت(ع) این است که می دانند کلید قفل تمامی مشکلات دنیوی و اخروی انسان ها به دست این بزرگان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: روایت است کسی که با عشق به اهل بیت(ع) مرگش فرا برسد و بمیرد گویی این فرد به شهادت رسیده است و از همان لحظه مرگ مورد مغفرت قرار گرفته و مستقیم وارد بهشت برزخی می شود.

استاد حوزه علمیه در بیان شاخصه های شیعه واقعی، عنوان کرد: شیعه واقعی کسی است که در عمل و رفتار همانند اهل بیت(ع) رفتار می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات