۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۲۲۰۸۷
با حضور آیت‌الله اعرافی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه سیستان و بلوچستان برگزار شد
مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان صبح امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سالن نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه های علمیه جایگاه بسیار مهمی دارند و در جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: کار حوزه تربیت کادر و انسان سازی است و این مسئله مهمی است که بتواند کادر انسانی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را تربیت کند.

امام جمعه زاهندان تصریح کرد: پیشرفت حوزه های علمیه بسیار مهم است و با توجه به اهمیت کار، مقام معظم رهبری نیز بسیار بر پیشرفت حوزه ها در استان تاکید داشتند و ما هم از ابتدای کار این مسئله را پیگیری کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تاسیس معاونت ارتباطات حوزوی در استان در راستای پیشرفت حوزه ها صورت گرفته است و در راستای این پیشرفت همه ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: مسیر طلبگی، مسیری بسیار دشوار و البته ارزشمند است و شناخت راه و اعتقاد به آن بسیار برای شما مهم است.

وی افزود: در این مسیر، انگیزه بسیار مهم است و این انگیزه هست که ریشه و معنویت کار ما می باشد و اگر نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ما باید هدف خودمان را با توجه به استعداد و اندیشه ای که داریم مشخص کنیم و بعد از انتخاب هدف برنامه ریزی برای رسیدن به آن را به درستی انجام دهیم.

وی افزود: بعد از برنامه ریزی باید با تلاش و پایداری در مسیر با موانع و مشکلات دست و پنجه نرم کنیم و این را نیز باید بدانیم که راه سخت هست و انسان راحت به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: اهتمام به رشد معنوی در کنار تلاش برای رشد علمی بسیار مهم است و تربیت مناسب و متوازن در عرصه های مختلف باید در نظر گرفته شود و این بسیار مهم است که روحانی ما باید در عرصه های مختلف آموزش ببیند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا حوزه های علمیه در سطوح مختلف ارتقاء پیدا کند و البته این مسئله بسیار مهم است که ارتقاء کیفی از کمی مهم تر است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات