۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۶۲۲۴
مدیر عامل به نشر مطرح کرد؛

حضور کم رنگ ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد

حضور کم رنگ ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد
سعیدی حضور کم رنگ ناشران را از ضعف های نمایشگاه کتاب مشهد عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توسط تشکل های تخصصی حوزه نشر بهترین شیوه پر بار کردن نمایشگاه کتاب است.

حسین سعیدی،  مدیر عامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به حضور به نشر با 870 عنوان کتاب در این نمایشگاه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: به نشر در دو غرفه عمومی 450 عنوان کتاب و در غرفه کودک و نوجوان با 420 عنوان در 6 هزار جلد و در موضوع های معارفی، سیره اهل بیت، سیره رضوی و ارزش ها و گفتمان انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارد.

سعیدی به تازه های به نشر اشاره و ابراز کرد: به نشر در شش ماهه ابتدایی امسال 180 عنوان کتاب را منتشر کرده است که از این تعداد 100 عنوان کتاب مربوط به مخاطب بزرگسال و 80 عنوان کتاب ویژه کودک و نوجوان منتشر شده است و مجموعه بیست جلدی «یک روایت معتبر» که به تاریخ انقلاب اسلامی و افراد موثر در انقلاب می پردازد، قصه های زندگانی امام خمینی، مجموعه سه جلدی از سعدی تشکری و کتاب اوسنه گوهرشاد از جمله این تازه های منتشر شده است که در این نمایشگاه نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر عامل به نشر با اشاره به آثار به نشر در مورد امام رضا(ع)، بیان داشت: در به نشر از بیست سال قبل از سال 95 تنها 20 عنوان کتاب مربوط به زندگی امام رضا(ع) وجود داشت که بیشتر آثار پژوهشی و زندگینامه حضرت بود اما از سال 95 با مدیریت جدید به نشر تا کنون 230 عنوان کتاب تولید و یا در دست تولید داریم همچنین با هماهنگی با مولفین و نویسندگان برجسته کشور آثاری در قالب رمان، داستان کوتاه و بلند برای مخاطبین مختلف تولید شده است تا زمینه آشتی با سنت و سیره حضرت فراهم شود.

وی حضور کم رنگ ناشران را از ضعف های نمایشگاه امسال کتاب مشهد عنوان کرد و گفت: امسال به نسبت به سال گذشته استقبال مخاطبین بیشتر بوده اما نقاط ضعفی نیز دارد، ما منکر زحمات برگزار کنندگان نمایشگاه نیستیم اما برگزاری توسط ارشاد و عدم واگذاری به صنوف ناشران از نقاط ضعف این نمایشگاه است که موجب حضور کم رنگ ناشران شده است.

سعیدی افزود: مشهد دومین شهر فرهنگی از نظر تعداد ناشر است و سطح و سطوح حضور ناشر در نمایشگاه کتاب مشهد می توانند مشابه نمایشگاه تهران باشد و بهترین شیوه پر بار کردن نمایشگاه این است که برگزاری نمایشگاه به تشکل های تخصصی حوزه نشر واگذار شود.

مدیر عامل به نشر نمایشگاه های کتاب را فرصتی مغتنم برای حمایت از ناشران دانست و گفت: هر چه قدر بتوانیم امکان عرضه کتاب را افزایش دهیم به نفع ناشر است چون ناشران بیشتر خصوصی هستند که سرمایه خود را در این عرصه گذاشته اند و با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی کاغذ به هر میزانی حمایت از ناشران مورد توقع بوده و برگزاری چنین نمایشگاه یا نمایشگاه های فصلی و کوچکتر خوب است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد در سال حدود 35 میلون زائر دارد و به طور متوسط  هر ایرانی در هر سه یا چهار سال یک بار وارد مشهد می شود و ما به هر میزانی که بتوانیم امکان عرضه کتاب را داشته باشیم و این زائران را با سنت و سیره حضرت آشنا کنیم، مطلوب است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات