۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۳۸۰۸۹
سفیر افغانستان در ایران:

اسلام دین اعتدال است و میانه ای با تندروی ندارد

اسلام دین اعتدال است و میانه ای با تندروی ندارد
سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان دین مبین اسلام را دین اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالغفور لیوال، سفیر جدید افغانستان در جمهوری اسلامی ایران و نماینده فوق العاده رئیس‌ جمهور این کشور روز دوشنبه ضمن حضور در شهر مقدس قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.

وی در جریان دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن تشریح اهداف سفر خود به شهر قم و دیدار با علما، بهره مندی از فرمایشات مراجع را مهم ترین علت سفر خود عنوان کرد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان در ادامه با بیان این که اسلام دین اعتدال است، تاکید کرد: در اسلام افراط و تفریط هر دو مردود است، همه باید برای اعتدال تلاش و روح واقعی دین اسلام را معرفی کنیم چراکه دین اسلام با تندروی میانه ای ندارد.

وی تقریب مذاهب اسلامی را یک اصل مهم دانست و با بیان این که علما در این زمینه پیشگام هستند، اظهار داشت: علما باید روحیه اخوت، برادری و همدلی را بیش از پیش در بین جوامع تبیین کنند و همگان را به این اصل مهم توجه دهند.

سفیر افغانستان در کشورمان حضرت آیت الله مکارم را از جمله شخصیت های برجسته جهان اسلام خواند و گفت: مردم افغانستان با نام و آثار شما آشنا هستند، شما شخصیتی الهام بخش و مظهر وحدت هستید.

عبدالغفور لیوال همچنین از تحصیل شمار زیادی از طلاب و روحانیان افغانستان در جمهوری اسلامی ایران و جامعه المصطفی العالمیه خبر داد.

وی همچنین به مشکلات موجود در منطقه اشاره و تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به خود ما برمی گردد که کمتر با هم تعامل و همکاری داشته ایم و همین عامل زمینه رخنه را برای دشمنان فراهم می کند./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات