۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۴۷۹۲۷
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

تحصیل یک هزار و ۲۵۰ طلبه در مدارس علمیه برادران لرستان

تحصیل یک هزار و ۲۵۰ طلبه در مدارس علمیه برادران لرستان
سرپرست سابق حوزه علمیه لرستان گفت: بیش از یک هزار و ۲۵۰ طلبه برادر در مدارس علمیه لرستان در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست سابق حوزه علمیه لرستان، عصر امروز در مراسم معرفی مدیر جدید حوزه علمیه لرستان در سالن جلسات سپاه ابوالفضل(ع) لرستان، گفت: بیش از یک هزار و ۲۵۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان در سطح یک و دو و سه مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه به علت شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: کلاس های درس حوزه به صورت مجازی برگزار بوده و اساتید و طلاب در تدریس و فراگیری دروس حوزه به صورت مجازی فعالیتی گسترده دارند.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: خدمت به تعلیم و پرورش طلاب، سربازی و خدمت به دستگاه اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه به بخشی از فعالیت های خود در زمانی که سرپرستی حوزه علمیه لرستان را عهده دار بوده است، اشاره و عنوان کرد: تاکنون بودجه امور جاری حوزه از محل کمک خیران تأمین شده است، در این مدت خیران حوزه را یاری نکرده اند.

سرپرست سابق حوزه علمیه لرستان افزود: رایزنی های لازم و پیگیری در زمینه ساخت اردوگاه فرهنگی مفتاح حوزه علمیه استان لرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه به زودی کلنگ اردوگاه فرهنگی مفتاح حوزه علمیه لرستان زده می شود، یادآور شد: موافقت نامه استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و سایر نهادهای مربوطه اخذ شده و چند قطعه زمین نیز برای این اردوگاه تعیین شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان از افتتاح مهمانسرای حوزه علمیه استان لرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این مهمان سرا آماده استفاده برای اساتید حوزه است.

وی به حضور جهادی طلاب و روحانیون استان لرستان در زمینه های مختلف و خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: حضور طلاب در سیل فروردین سال گذشته و در کنار سیل زدگان و امروز حضور جهادی این قشر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، ضدعفونی محلات، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم و خدمت به مردم نمونه های بارزی از روحیه و خدمت جهادی طلاب و روحانیون استان است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات