۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۴۸۲۲۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان رضوی
ساعت کاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تا پایان فروردین و ثبت نام رشته تبلیغ در مدرسه علمیه امام محمد باقر از جمله خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا، ساعت کار مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از شنبه، 23 تا 31 فروردین 99 از 7:30 تا 12 می باشد.

با عنایت به دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتشار، پیشنهاد می شود امور غیرضروری را برای مواقع دیگر در نظر بگیرند. همچنین فعالیت درسی کماکان به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی انجام می شود.

ثبت نام رشته تبلیغ در مدرسه علمیه امام محمد باقر

حجت‌الاسلام‌ خانعلی ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد، گفت: مهلت ثبت‌نام در رشته تبلیغ این مدرسه، تا 20 اردیبهشت تمدید شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد، به شرایط پذیرش و مزایای تحصیل در این مدرسه اشاره و ابراز کرد: طلاب پایه 5 به بالا دارای سه شرط " ولایی و انقلاب در عمل"، " معدل بالای 16" و " علاقمند به رشته تبلیغ" می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام نمایند و در صورت نیاز نیز حجره و اسکان برای طلاب، مهیا است.

وی بابیان اینکه شرایط نخبگانی و معدل ذکرشده برای پذیرش صرفاً یک عدد محسوب می شود، ابراز کرد: طلاب برای ادامه تحصیل در این مدرسه باید به مبانی اصیل انقلاب و نظام اسلامی پایبند و انقلابی و دارای روحیه جهادی و نیز علاقمند به تحصیل در این رشته باشند چون این رشته آتش به اختیار است و می‌طلبد کسانی که وارد آن می‌شوند ظرفیت حضور در فضای تبلیغی را در خود ببینند.

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی در پایان گفت: متقاضیان تحصیل در رشته‌ی تبلیغ سطح دو و سه مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد تا 20 اردیبهشت مهلت‌ دارند تا به‌ صورت مراجعه حضوری به آدرس سی متری طلاب، مفتح 31 و یا تماس با شماره تلفن‌های 32731256 -051 و 09159126028 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

گفتنی است، آزمون ورودی، مصاحبه علمی و سنجش توانایی فردی برای متقاضیان تحصیل در رشته تبلیغ در این مدرسه انجام می‌شود.

برگزاری پویش حفظ و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه

اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی این حوزه با توجه به شیوع ویروس کرونا، پویش همگانی حفظ و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را برای رفع بلا از مردم ایران و کشورهای اسلامی و لزوم حفظ آرامش در فضای مجازی، برگزار کرده است.

انتشار محتوای صوتی و مکتوب در شرح و تبیین معارف دعا، تلاوت های مختلف، سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان نسبت به دعا، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان برای پیوستن به این پویش می توانند فایل های صوتی خود را به ادمین کانال معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا به آدرس @howzehfarhang ارسال نمایند.

فایل های صوتی برتر پس از ارزیابی، مورد تقدیر قرار می گیرند و آزمون حافظان نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است، این پویش علاوه بر توجه به دعا و مناجات در مواقع بلا و گرفتاری بر رعایت نکات بهداشتی تاکید دارد و از تمامی طلاب برای پیوستن به این پویش دعوت می شود.

معرفی دوفصلنامۀ علمی تخصصی «مطالعات اعتبارسنجی حدیث»

گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش این حوزه به منظور تربیت پژوهشگران حرفه‌ای در علوم حدیث و رجال، دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث را برگزار و با برپایی کارگاه‌های متعددی از اساتید مختلف جهت توانمندسازی پژوهشی و ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند و یکی از فعالیت های این گروه در زمینه گسترش و نشر پژوهش انتشار دو فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» با رویکرد پژوهشی است.

عموم پژوهشگران به ویژه طلاب محترم جهت اطلاع بیشتر می‌توانند به وبگاه تخصصی گروه رجال به آدرسwww.rejalkh.ir مراجعه کنند و یا آدرس @rejalkh را در شبکه های مجازی دنبال کنند.

گفتنی است، این گروه از مقالات علمی پژوهشی همه پژوهشگران علاقمند، جهت چاپ در دوفصلنامه مطالعات اعتبار سنجی حدیث حمایت می کند و پژوهشگران می توانند آثار خود را در سامانه این مجله به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال نمایند تا بعد از انجام فرایند ارزیابی و تایید توسط هیئت علمی تحریریه مجله از امتیازات آن بهرمند شوند.

لازم به ذکر است، فرهیختگان گرامی جهت اطلاع بیشتر می توانند با شماره 09339039220 و یا 05132280590و05132008616تماس حاصل نمایند.

بارگذاری مجموعه صوتی و متنی کتاب "مهدی(عج) ده انقلاب در یک انقلاب"

معاونت فرهنگی اجتماعی این حوزه به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج)، مجموعه صوتی و پی دی اف " مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب" اثر دکتر حسن رحیم پور ازغدی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است.

کتاب " مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب " متن پیاده شده ی سه سخنرانی " دولت عاشقی و عدل جهانی"، " مهدی(عج) نیمی شرقی، نیمی غربی" و " جهانی شدن، پایان تاریخ و مهدویت" از دکتر حسن رحیم پور ازغدی را در بردارد، که هر سه درباره حضرت مهدی موعود(عج) و قیام ايشان بیان شده و به صورت فایل های صوتی کوتاه در شبکه مجازی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان از کانال معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/howzehfarhang می توانند فایل صوتی و محتوای متنی این کتاب را دریافت کنند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات