۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۹۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تعابیر امامین انقلاب بهترین معرف تبیین شخصیت شهید مطهری است

تعابیر امامین انقلاب بهترین معرف تبیین شخصیت شهید مطهری است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، بهترین معرف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم زنگ سپاس که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری، اظهار کرد: این شهید بزرگوار هم معلم دانش و هم مولد بینش بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین منبع مطهری شناسی تعابیر امامین انقلاب است، افزود: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین معرف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: متفکر و فیلسوف و فقیه عالی‌مقام، فرزند بسیار عزیز، حاصل عمرم، پاره تنم، اسلام‌شناس عظیم الشّأن، پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های دینی و علمی، درخت ثمربخش حوزه‌های علمی و اسلامی و ... برخی از تعابیر امام راحل در مورد شهید مطهری است.

وی ادامه داد: خدمتگزاری سودمند برای ملّت و کشور، پرتویی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب، جنبه‌های مختلف در او جمع شده بود، کم‌نظیر در اسلام‌شناسی، فنون مختلفه اسلام، قرآن کریم، طهارت روح، قوّت ایمان و قدرت بیان، عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدّس اسلام صرف کرد و با کج‌روی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد و خدمتی که به نسل جوان و دیگران مرحوم مطهّری کرده است، کم کسی کرده است برخی دیگر از عبارات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد این معلم شهید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین معظم له آثار شهید مطهری را آثاری جاوید با محتوای غنی و قلمی روان دانسته‌اند که بی‌استثنا آموزنده، روان‌بخش و انسان‌ساز است و نباید کتاب‌های ایشان با دسیسه‌های غیر اسلامی فراموش شود.

وی تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای نیز درباره استاد می‌فرمایند: به شهید مطهری گفتم غالب کارهایم با استفاده از حرف‌های شماست، من خودم را شاگرد آقای مطهری می‌دانم، یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را پایه‌گذاری کرده، سخنرانی‌های آقای مطهری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برخی از ویژگی‌های استاد شهید مطهری از نگاه امام خامنه‌ای شامل متفکر ژرف‌اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین‌شناسِ مؤمنِ با اخلاص و پُرکار، خلاصه‌ای از اندیشه‌های اصلاحی عمیق امام است.

وی افزود: همچنین ایشان معتقد است: خطی که می‌تواند انقلاب را ازنظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری است، یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی. مطهری از کسانی بود که در ذهنش شکل کلی انقلاب، هوشمندانه منعکس شده بود و سعی می‌کرد نگذارد اسلام از خط اصیل خود منحرف شود و انقلاب اسلامی در بطن و متن کتاب‌های استاد شهید مطهری است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
داسایوفسکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
نمی‌توانید تصور کنید که چه اندوه عمیق و چه خشمی بر جان انسان چیره می‌شود وقتی می‌بیند که اندیشه‌ای تابناک، که از دیرباز در ذهن خود می‌پرورده و عزیز و مقدسش میداشته است، به دست یک مشت نادان افتاده است که آن را به نزد کوردلان و تاریک ذهنانی همچون خود به کوچه می‌کشند و انسان ناگهان اندیشه‌ی تابناک خود را در بازار کهنه فروشان می‌بیند؛ در گل مالیده، در هم شکسته، بی‌تناسب و ناموزون. همچون بازیچه‌ای برای کودکان نادان در گوشه‌ای گذاشته برای فروش.
1
0