۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۶۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

اقرار قلبی به ولایت امیرمومنان شرط پذیرش توبه در لیالی قدر

اقرار قلبی به ولایت امیرمومنان شرط پذیرش توبه در لیالی قدر
آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه توبه انسان با اقرار قلبی به ولایت امیرمومنان علی(ع) پذیرفته می‌شود، گفت: عبادت بدون پذیرش ولایت امیرمومنان قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسمی که به‌صورت مجازی در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) برگزار شد، گفت: لیالی قدر از شب‌های است که خداوند به شفاعت پیامبر اکرم(ص) برای امت ایشان قرارداد.

وی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به بیان فضائل امیرمومنان علی(ع) پرداخت و ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خدای متعال برای برادر من علی فضائلی قرار داده که جز پروردگار کسی نمی‌تواند عدد آن را احصا کند، اگر کسی یکی از فضائل امیرمومنان را با اقرار قلبی بیان کند همه گناهان گذشته و آینده او بخشیده می‌شود.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه مغفرت الهی شامل کسی می‌شود که وارد وادی ولایت امیرمومنان علی(ع) شده باشد، اظهار داشت: شرط پذیرش عبادت انسان درگرو همراهی با امام است؛ هرکسی سوار کشتی ولایت شود نجات می‌یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت امیرمومنان علی(ع) با گناه و معصیت سنخیت ندارد، عنوان کرد: انسانی که به ولایت امام اقرار دارد هرگز گناه و معصیت نمی‌کند، اشکال کثرت گناه آن است که ولایت امیر را از انسان می‌گیرند؛ بنابراین نتیجه انجام گناه و معصیت، تکذیب حق و اقرار به فضیلت حضرت موجب طاهر شدن انسان می‌شود.

وی گفت: در ادامه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که یک فضیلت از امیرمومنان علی(ع) بنویسد تا مادامی‌که مردم از این اثر استفاده می‌کنند ملائکه برای نویسنده آن طلب استغفار می‌کنند، همچنین اگر کسی فضیلت حضرت را بشنود خداوند گناهانی را که از طریق استماع مرتکب شده می‌بخشد؛ یکی از راه‌های توبه آن است که انسان متواضعانه فضایل امیرمومنان علی(ع) را بخواند، نقل کند و بشنود.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه مدار و محور اعمال مؤمن امام است، عنوان کرد: قرآن سراسر فضایل امام علی(ع) را بیان می‌کند برای همین استماع و قرائت قرآن کریم انسان را پاک می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نظر به امام علی(ع) عبادت است، گفت: ایمان بدون ولایت امیر قابل‌پذیرش نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات